کد خبر: 929297
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
السد صفر - پرسپولیس یک
پرسپولیس در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که سه بازیکن تأثیرگذارش را در اختیار نداشت با نتیجه یک بر صفر السد را شکست داد تا در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.
پرسپولیس در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که سه بازیکن تأثیرگذارش را در اختیار نداشت با نتیجه یک بر صفر السد را شکست داد تا در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.
پرسپولیس در حالی دیشب در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف السد رفت که برانکو با توجه به محرومیت کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری و مصدومیت حسین ماهینی، قرمز‌ها را با ترکیب متفاوتی به میدان فرستاده بود. برای پرسپولیس در این دیدار علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، آدام همتی، امید عالیشاه، بشار رسن، علی علیپور و گادوین منشا به میدان رفتند. آدام همتی و سیامک نعمتی در خط دفاعی و وینگر سمت راست بزرگ‌ترین سورپرایز برانکو محسوب می‌شدند و اتفاقاً موفق شدند عملکرد خوبی به نام خود ثبت کنند.
در آغاز نیمه نخست این دیدار، سفیدپوشان السد سعی داشتند با بهره‌مندی از شرایط میزبانی، حملاتی را روی دروازه پرسپولیس طراحی کنند، اما عملکرد خوب هافبک‌ها و مدافعان پرسپولیس، باعث شد فشار کمتر شود. البته شاگردان اوسوالدو فریرا در همان دقایق ابتدایی یکی دو فرصت خوب به دست آوردند که با عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس روبه‌رو شدند. در یکی از این فرصت‌ها گابی در دقیقه ۸ بازی و پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد، اما شوت این بازیکن با عملکرد خوب شایان مصلح به کرنر تبدیل شد. در دقیقه ۴۳ هم اکرم عفیف از پشت محوطه جریمه ضربه فنی و در چارچوب خود را به سمت دروازه پرسپولیس نواخت که بیرانوند در واکنشی فوق‌العاده آن را راهی کرنر کرد..
در این نیمه خط دفاعی تیم پرسپولیس به خوبی توانست بغداد بونجاح را مهار کند. قرمز‌ها علاوه بر بغداد دیگر عناصر هجومی السد را نیز از کار انداختند و اجازه گلزنی ندادند. همچنین علیرضا بیرانوند با چند مهار دیدنی آمادگی‌اش را نشان داد تا در روز محرومیت‌ها و مصدومیت‌های پرسپولیس در نیمه اول کلین شیت کند.
شاگردان برانکو نیز در اواسط نیمه نخست سعی داشتند با به اجرا گذاشتن ضد حملات، دروازه حریف را با خطر روبه‌رو کنند که همین امر باعث شد بشار رسن در موقعیتی بسیار عالی و در مقابل دروازه خالی، منشا را صاحب توپ کند، اما شوت مهاجم نیجریه‌ای از بالای دروازه به اوت رفت.
نیمه دوم هم با میدان‌داری قطری‌ها آغاز شد و این تیم السد بود که با حضور ژاوی و گابی دو ستاره اسپانیایی‌اش در میانه زمین سعی در موقعیت‌سازی برای مهاجمان خطرناک و گلزن تیم یعنی بونحاج داشتند، در طرف مقابل پرسپولیس هم با حضور منشا و علیپور به دنبال استفاده از ضد حمله برای رسیدن به گل بود. با این حال اشتباهات برخی بازیکنان پرسپولیس در این نیمه در لو دادن توپ، سبب شد تا قطری‌ها صاحب موقعیت گلزنی شوند که در یکی از این حملات، در دقیقه ۶۷ ضربه پدرو میگوئل از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد تا قرمز‌ها نفس راحتی بکشند.
در دقیقه ۷۲ با مصدومیت امید عالیشاه، احسان علوان زاده به جای بازیکن آسیب دیده قرمز‌ها وارد زمین بازی شد و برانکو که سه بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نداشت، یکی دیگر از مهره هایش را از دست داد. هر چه دقایق پایانی بازی نزدیک‌تر می‌شد فشار السد هم بیشتر می‌شد، اما بیرانوند مانند نیمه اول، نمایش درخشانی داشت و در یکی از موقعیت‌ها در دقیقه ۸۰ هم بیرانوند با یک واکنش دیدنی شوت بازیکن السد را با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد تا ستاره ورزشگاه دوحه باشد.
این پایان کار نبود و پرسپولیس در شبی که با یک نمایش حساب‌شده مقابل السد قرار گرفته بود، در دقیقه ۸۴ روی یک ضد حمله، علیپور با پاس شجاع خلیل‌زاده با دروازه‌بان السد تک به تک شد تا سعد الشیب الدوساری چاره‌ای جز خطای پنالتی نداشته باشد. علیپور ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس با یک گل برنده بازی رفت نیمه نهایی مقابل السد قطر باشد و کار راحت‌تری در بازی برگشت که اول آبان در تهران برگزار می‌شود، پیش رو داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار