کد خبر: 929285
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
گزارش «جوان آنلاین» از تاثیر کاهش نرخ دلار در بازار خودرو:
همزمان با ادامه کاهش قیمت دلار در بازار، بازار خودرو در انواع وارداتی و داخلی نیز با کاهش قیمت رو به رو شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این روند ادامه خواهد داشت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین - مهسا گربندی: همزمان با ادامه کاهش قیمت دلار در بازار، بازار خودرو در انواع وارداتی و داخلی نیز با کاهش قیمت رو به رو شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این روند ادامه خواهد داشت. به دنبال کاهش قیمت خودرو، آگهی فروش خودرو نیز در سایت‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است، زیرا که از یک سو دلالانی که با خرید چندین خودرو دنبال سود‌های کلان بودند، امیدشان ناامید شده و به هر طریقی قصد فروش خودروهایشان را دارند. از سوی دیگر برخی فروشندگان که تصور می‌کردند با گذشت زمان قیمت خودرویشان بیشتر خواهد شد حالا با روند کاهشی قیمت در بازار خودرو، قصد فروش فوری آن‌ها را دارند تا متضرر نشوند و خودرویشان را به قیمت بهتری بفروشند.

کاهش قیمت ۱ تا ۱۲ میلیون تومانی در بازار خودرو

روز گذشته خودروی استپ وی که رقم ۱۳۶ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده بود با کاهش ۱۲ میلیون تومانی با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان، پژو پارس با کاهش ۱.۵ میلیون تومانی با قیمت ۶۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی با نرخ ۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ با افت یک میلیون تومانی حدود ۷۲ میلیون تومان و سمند ال ایکس با کاهش ۶ میلیون تومانی با قیمت ۵۴ میلیون تومان به فروش رسید.

باید گفت که طی دو ماه گذشته قیمت خودرو‌های داخلی افزایش زیادی داشته است، در نتیجه مردم با کاهش قیمت دلار باید به روند کاهشی بیشتر قیمت خودرو‌های داخلی امیدوار باشند.

دست دلالان از بازار کوتاه شد

فربد زاوه، کارشناس خودرو درباره کاهش قیمت خودرو در بازار به خبرنگا‌ر «جوان آنلاین» می‌گوید: «روز گذشته قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی کاهش یافته است. به طور حتم کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد و حباب قیمتی که برخی به دلیل طمع سرمایه‌گذاری و سودآوری اقدام به خرید خودرو کرده بودند، خواهد ترکید.»
 
زاوه ادامه می‌دهد: «آن نگرانی که مردم نسبت به کاهش ارزش پول‌شان داشته‌اند برطرف شده و دلالان نیز دست‌شان از بازار کوتاه می‌شود؛ بنابراین التهابات بازار کاهش می‌یابد و آرام می‌گیرد.»

کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد

این کارشناس خودرو با بیان اینکه علاوه بر مسئله کاهش دلار، مسئله عرضه خودرو به بازار نیز موثر است، اظهار می‌دارد: «در حوزه خودرو‌های وارداتی که واردات خودرو قطع شده است، کاهش نرخ دلار اثر کمتری را در بازار می‌گذارد. اما در بازار خودرو‌های داخلی با توجه به اینکه عرضه خودرو بیشتر است در کنار کاهش نرخ دلار، خودرو به شدت ارزان خواهد شد.»

فرید زاوه در پاسخ به این سوال که کاهش قیمت خودرو‌ها تا چقدر ادامه پیدا می‌کند، می‌گوید: «قیمت خودرو‌های داخلی غیرمعقول افزایش پیدا کرده بود. اگر دولت بتواند سیاست‌ها و طرح‌های خودش درباره کاهش نرخ ارز را ادامه بدهد به طور حتم کاهش قیمت چشمگیری در بازار خودرو خواهیم داشت. تا جایی که با آرام شدن بازار، بسیاری از متقاضیان پیش‌فروش خودرو‌های داخلی از خرید منصرف خواهند شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار