کد خبر: 929261
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد ۵۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان در نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نادر فلاحی با اعلام این خبر افزود: در نیمه نخست سال ورودی مسافران خارجی ۲۹۲ هزار و ۸۲۶ نفر است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ورودی خارجی ۱۹۱ هزار و ۷۶ نفر بوده است.
وی افزود: نه تنها ورود مسافران خارجی از پایانه مرزی بیله سوار با افزایش همراه است بلکه میزان تردد در نیمه نخست سال نیز ۳۴ درصد رشد یافته و از ۵۰۵ هزار و ۷۱۲ نفر در شش ماهه سال گذشته به ۶۷۷ هزار و ۵۰۸ نفر در شش ماهه نخست امسال رسیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد: در مقابل ورودی مسافر ایرانی با افت ۲۴ درصد همراه است و در نیمه نخست سال آمار ورودی مسافر ایرانی ۵۶ هزار و ۱۷۲ نفر است.
به گفته فلاحی علاوه بر کشور‌های همسایه امسال اردبیل مهمانان متعددی از کشور‌های اروپایی و امریکایی نیز داشته است.
وی با تأکید به اینکه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، ادامه داد: به ویژه جاذبه‌های تاریخی استان با استقبال قابل توجه همراه بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور، منجر به رونق گردشگری خارجی شده است، افزود: گردشگری خارجی اردبیل روبه رشد بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی همچنان با رشد مواجه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار