کد خبر: 929238
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح:
جوان آنلاین: نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در حاشیه سومین جلسه شورای‌عالی سیاستگذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح روز گذشته با حضور جمعی از وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی کشور در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، این نمایشگاه با هدف عرضه و نمایش دستاورد‌های برخی دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله جمعیت هلال‌احمر و نیز تبادل تجربیات و هم‌اندیشی سازمان‌های مختلف در امر کمک به مهارت‌آموزی کارکنان و سربازان وظیفه در ایجاد شرایط اشتغال برای جوانان در طول خدمت مقدس نظام وظیفه دایر و مورد استقبال مقامات حاضر در جلسه شورای سیاستگذاری قرار گرفت.

سردار سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه این ستاد و نیز دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر که پیش از این در تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور ارائه آموزش همگانی به بیش از ۵۰۰ هزار تن از کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در حوزه آمادگی در برابر مخاطرات اعلام آمادگی کرده بودند، از جمله بازدید کنندگان نمایشگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، از جمله غرفه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر بودندو در این زمینه توضیحات لازم در زمینه فعالیت‌ها و دستاورد‌های آموزشی و پژوهشی هلال‌احمر از سوی دکتر احمد سلطانی، مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی این معاونت ارائه شد.
سردار باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بازدید از غرفه جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: توانایی و ظرفیت هلال‌احمر در خصوص آموزش همگانی قابل تحسین است و ستاد کل نیرو‌های مسلح بستر مناسب را برای آموزش‌های لازم در این بخش به کارکنان وظیفه و سربازان تحت نطر خود در دوره‌های آموزشی ابتدای خدمت فراهم کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه مشترک ستادکل نیرو‌های مسلح با جمعیت هلال‌احمر موجب ارتقای آموزش کارکنان وظیفه و آمادگی آنان در برابر انواع مخاطرات، حوادث و بلایا شود.
دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در بازدید از این نمایشگاه و شرکت در سومین جلسه شورای‌عالی سیاستگذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به مردم، وظیفه جمعیت هلال‌احمر است، اما این مجموعه به تنهایی و بدون کمک سایر نهاد‌ها نمی‌تواند این رسالت مهم را محقق کند.

وی افزود: به این منظور جمعیت هلال‌احمر با ستاد کل نیرو‌های مسلح برای آموزش سالانه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار مشمول خدمت سربازی که وارد سیستم نظام وظیفه یا فرایند معافیت از خدمت می‌شوند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده که به زودی اجرایی خواهد شد.
دکتر پیوندی افزود: سربازان وظیفه براساس این تفاهم نامه، دوره‌های ۴۰ تا ۵۰ ساعته امداد و کمک‌های اولیه را در بدو خدمت خود می‌گذرانند تا بتوانند در دوره خدمت و پس از آن در صورت نیاز؛ به خود، خانواده و جامعه خدمت و امدادرسانی داشته باشند.

وی با اشاره به تجربه مشابه جمعیت هلال‌احمر در بخشی از مدارس کشور در قالب طرح دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت (دادرس)، تاکید کرد: اگر بتوانیم این گونه آموزش‌ها را در جامعه به‌درستی فراگیر کنیم، مردم برای پیشگیری از حوادث توانمند شده و خسارات ناشی از حوادث به شدت کاهش پیدا می‌کند.
وی گفت: برای فراگیر شدن این آموزش‌ها در جامعه، آموزش گروه‌هایی مانند سربازان و سایر کادر نیرو‌های مسلح، دانش آموزان، دانشجویان، کارگران و اصناف مختلف در تعامل با سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط واجد اهمیت است.
دکتر کاظم شریفی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه هلال احمر از دیرباز در عرصه ارائه آموزش‌های همگانی تحت عنوان آموزش عمومی امداد و کمک‌های اولیه پیشتاز بوده است گفت: از حدود دو سال گذشته آموزش‌های آمادگی در مخاطرات هم به آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر اضافه شده که برای کاهش آثار حوادث و سوانح و بلایا اهمیت بسیار دارد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از هموطنان در قالب دوره‌های حضوری و نیمه حضوری و دوره‌های پایه داوطلبی از آموزش کمک‌های اولیه هلال‌احمر بهره می‌برند، عنوان کرد: علاوه بر این تعداد با اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) که از سال ۹۱ و به همت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر آغاز شده است، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر افزود: در مرحله اجرای آزمایشی آموزش آمادگی در مخاطرات (طرح خادم) در ۲ سال گذشته در سراسر کشور به بیش از ۲۷۰ هزار نفر به صورت غیرحضوری و به حدود ۵۰۰ هزار خانوار به صورت حضوری این آموزش‌ها ارائه شده است.
وی به مصوبه هیات دولت در زمینه تکلیف هلال‌احمر برای تدوین طرح جامع آموزش همگانی مقابله با حوادث و تعیین نقش سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اشاره و اظهار کرد: تفاهم‌نامه هلال‌احمر با ستاد کل نیرو‌های مسلح یکی از اقدامات مهم در زمینه تحقق این مصوبه به شمار می‌آید و تفاهم‌نامه‌های مشابه با سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در دستور کار است.

گفتنی است امیر سرلشگر رحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و. از جمله شرکت کنندگان در سومین جلسه شورای‌عالی سیاستگذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند.

در این نمایشگاه علاوه بر جمعیت هلال احمر، نهاد‌های دیگری همچون وزارت دفاع، ارتش، سپاه، ناجا، ستاد کل نیرو‌های مسلح و برخی وزارتخانه‌ها همچون صنعت، معدن و تجارت، علوم و تحقیقات، اموزش و پرورش و جهاد کشاورزی نیز دستاورد‌های خود در امر مهارت اموزی کارکنان وظیفه را به نمایش گذاشتند.
 
منبع: سایت هلال احمر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار