کد خبر: 929215
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: نیمه نخست امسال سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان دیدن کردند.
جلیل جباری با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد اظهار داشت: تخت سلیمان، قره کلیسا، کاخ موزه باغچه‌جوق، غار سهولان و تپه‌های تاریخی از جمله حسنلو از مهم‌ترین آثار مورد بازدید در این مدت بوده است.
وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۹۸۵ هزار و ۴۳۷ نفر در مراکز اقامتی استان پذیرش شده‌اند افزود: این میزان نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
جباری با بیان اینکه ضریب اشغال هتل‌ها ۵/۸۳ درصد بود و میانگین این ضریب اشغال در شش ماهه امسال به حدود ۴۸ تا ۵۰ درصد رسید عنوان کرد: سال گذشته ضریب اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان ۳۶ درصد بود و این میزان در سال جاری به ۷۲ درصد رسید.
وی توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از اولویت‌های این سازمان دانست و بیان داشت: امسال ۴۲۰ طرح صنایع دستی، بوم‌گردی و گردشگری با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار در کارگروه اشتغال مصوب شده است.
جباری با تأکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش گردشگری اضافه کرد: این استان در کنار هم‌مرزی با سه کشور خارجی از تاریخ و تمدن و ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری برخوردار است که باید از آن‌ها بهره کافی برای توسعه صنعت گردشگری برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار