کد خبر: 929175
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی گفت: نخستین موزه تخصصی شمال غرب کشور برای کودکان در ارومیه راه‌ اندازی شده و هم اکنون دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.

جواد زاهدی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک،« آینده را باید ساخت» نام گرفته است، اظهار داشت: این شعار به این معنی است که آینده هر جامعه‌ای با وجود کودکان ترسیم شده و با دست آنها آباد می‌شود، بنابراین برنامه‌ ریزی‌هایی برای این موضوع انجام شده است.

وی افزود: هر اندازه برای خدمت به کودکان تلاش شود، می‌توان بازخورد و نتیجه آن را در جامعه مشاهد کرد، بی‌شک غفلت از کودک، همانند غفلت از آینده جامعه است بنابراین تمامی دستگاه‌ های فرهنگی مسئولیت ‌هایی در قبال کودکان دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان ‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه جامعه به دست انسان‌ ها رقم می‌خورد و باید از کودکی آغاز شود، بنابراین هفته ملی کودک فرصت مغتنمی برای نهادینه‌ سازی نیازهای کودکان در جامعه است.

وی گفت: هم اکنون در میان جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری آذربایجان‌غربی، یک میلیون نفر معادل یک سوم جمعیت زیر 18 سال سن دارند.

زاهدی با اشاره به اهداف برنامه‌های روز ملی کودک اظهار کرد: در این زمینه ارتقاء آگاهی مردم بر حقوق کودک، معرفی سازمان‌های فعال در حوزه کودک و نیز برجسته‌سازی دوران کودکی، تنها بخشی از اهداف برگزاری این هفته به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مخاطب کانون در هفته ملی کودک، تنها کودکان نیستند تصریح کرد: برای مربیان و اولیای تربیتی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده و در این راستا امسال حدود 200 برنامه در مرکز استان و 23 مرکز ثابت، هشت مرکز سیار روستایی و چهار مرکز کتابخانه پستی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان ‌غربی از راه اندازی نخستین موزه تخصصی شمال غرب کشور برای کودکان در ارومیه خبر داد و افزود: این موزه در 450 متر در شرف ساخت و راه اندازی بوده و هدف از ایجاد آن، شناخت تاریخ و تکامل ابزار مورد استفاده کودکان بوده و هم اینک دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر