کد خبر: 929135
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
معاون جهاد کشاورزی سمنان خبر داد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اقدامات پدافندی در حوزه تولیدات گیاهی این استان به طور جدی پیگیری می‌شود.

لطف‌الله رضایی در کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار کرد: انجام اقدامات پدافندی در حوزه تولیدات گیاهی این استان به طور جدی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پدیده اگروتروریسم که یکی از بخش‌های مهم بیوتروریسم است، انتشار و تکثیر سریع، دامنه وسیع، پراکندگی، کم‌سوادی و ... را از چالش‌های مهم این بخش دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: چهار گلوگاه مهم در ارتباط با این موضوع وجود دارد که اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی، تنوع زیستی، پدیده هارپ و حفظ نباتات از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود.

رضایی ادامه داد: مقاوم‌سازی تأسیسات، جلوگیری از ورود پایه‌ها و اندام‌های تکثیری آلوده، جلوگیری از ورود و کاربرد سموم، کودها و مواد بیولوژیک و جلوگیری از ورود ژن‌های مضربه سرمایه ژرم پلاسم موجود از مهم‌ترین اقدامات استانی در این راستا است.

وی بومی‌سازی دانش، فنون و اطلاعات و تکنولوژی خارجی، رصد رقبای صادراتی، رعایت اصول استاندارد حمل ونقل، جلوگیری از واردات بی‌رویه و رعایت قوانین قرنطینه را از دیگر اقدامات استانی در این بخش عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر