کد خبر: 929125
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
گزارش «جوان» از نزاع اینستاگرامی نفسگیر میان یک سلبریتی با یک تحلیلگر سیاسی
ك پست اينستاگرامي از سوي حميد فرخ‌نژاد كه مورد توجه شبكه «من‌وتو» قرار گرفت و بارها از اين شبكه بازپخش شد كافي بود تا علي عليزاده را كه اين روزها مشغول فعاليت مجازي و افشاگري درباره شفافيت مالي «من و تو» است به واكنش وادارد.
جواد محرمی
يك پست اينستاگرامي از سوي حميد فرخ‌نژاد كه مورد توجه شبكه «من‌وتو» قرار گرفت و بارها از اين شبكه بازپخش شد كافي بود تا علي عليزاده را كه اين روزها مشغول فعاليت مجازي و افشاگري درباره شفافيت مالي «من و تو» است به واكنش وادارد. عليزاده به نوشته‌اي از حميد فرخ نژاد در فضاي مجازي واكنش نشان داد و متن او از سوي فرخ نژاد بي‌جواب نماند اما حرف آخر را در اين مشاجره اينستاگرامي علي عليزاده زد چراكه متن طوفاني او جايي براي واكنش جدي از سوي فرخ نژاد باقي نمي‌گذاشت.
واكنش‌هاي مجازي سلبريتي‌ها كه اغلب احساسي و غيركارشناسي است مورد توجه رسانه‌هاي فارسي زبان ضد انقلاب قرار مي‌گيرد. يكي از آنها نوشته اينستاگرامي حميد فرخ نژاد بود: «آقايان كي قراره به تريج عباتون بر بخوره؟! امريكایي‌ها كه هيچ غلطي نميتونستن بكنن، هر چي وعده داده بودن به سرمون آوردن، شما چي‌كار كردين در مقابلش؟ پرچم آتيش زدين؟ خسته نباشي دلاور! شماها كه جاتون گرمه و ماشاءالله اندازه سه نسلتونم كنار گذاشتين، گور باباي ملت، نه؟»
فرخ نژاد معتقد است امريكايي‌ها هر كاري مي‌توانستند بر سر ايران آورده‌اند، لابد با اين استدلال كه دلار گران شده است اما عليزاده در واكنش به او مي‌نويسد: «جناب فرخ نژاد! شما مگر خودتان گرين كارت امريكا نداريد؟ چقدر از اموال شما در امريكا سرمايه‌گذاري شده؟ چقدر از ريال‌هاي 80ميليون مردم ايران را به دلار تبديل كرده‌ و در امريكا و كانادا به شكل ملك و آپارتمان سرمايه‌گذاري كرده‌ايد؟»
البته عليزاده در اولين واكنش پاي اين مسائل را وسط نمي‌كشد و صرفاً با ادبياتي محترمانه و دلسوزانه از اين سلبريتي كه مدام ژست مردم‌دوستي مي‌گيرد تقاضا مي‌كند تا آب به آسياب دشمنان نريزد اما پاسخ متفرعنانه و به دور از نزاكت فرخ نژاد موجب مي‌شود اين فعال رسانه‌اي پاي مسائل ديگر از جمله شفافيت مالي و عملكرد وي را به ميان بكشد.

«ضريب دادن» به خشم و نااميدي
عليزاده مي‌نويسد: «جناب آقاي فرخ نژاد. سلام. از شما دعوت مي‌كنم چند بار به اين ويدئو(شبكه من‌‌وتو) نگاه كنيد. مطلب خودتان است. با صداي مجري من‌وتو. صدايي كه هدفش چزاندن و خراشيدن روح مخاطب ايراني است. صدايي كه لحن و حالتش براي القا و تزريق احساس بدبختي و فلاكت و بيچارگي در جامعه ايران طراحي شده اما چه كسي مواد خام و محتوا را در اختيار اين خانم مجري قرار داده؟ شما جناب آقاي فرخ نژاد. البته آزاد هستيد هرچه خواستيد بنويسيد و بگوييد. من هم از حق آزادي بيان شما دفاع مي‌كنم اما شما بهتر از من مي‌دانيد كه در وضعيت عادي به سر نمي‌بريم و مي‌دانيد هر جمله و هر كلمه شما اگر به ضرر مردم ايران باشد صدها و هزاران بار از بلندگوهاي پيشرفته كشورهايي تكرار خواهد شد كه خنجر دشمني با مردم ايران را از رو بسته‌اند. اين به معناي دعوت شما به سانسور نيست بلكه به معناي دعوت شما به مسئولانه سخن گفتن است، حتماً مي‌دانيد كه ابزار اصلي تروريسم اقتصادي ترامپ و شركايش، همين جنگ رواني و همين ملتهب كردن احساسات توده‌اي و همين «ضريب دادن» به خشم و نااميدي و بي‌صبري و كلافگي ايرانيان است. شما و بقيه سلبريتي‌ها دقيقاً داريد بدون آنكه بدانيد به جاي اينكه التيامي براي زخم‌هاي جامعه باشيد به التهاب‌هاي رواني و احساسي ايرانيان دامن مي‌زنيد و امثال من‌وتو و بي‌بي‌سي هم صدا و مطالب شما را شب به شب در ابعاد ميليوني پخش مي‌كنند. ساده بگويم: رفتار شما اگرچه با نيت دلسوزي براي وضعيت اقتصادي مردم است، اما در عمل يكي از دلايل بي‌ثباتي بازار و يكي از دلايل بدتر شدن وضع اقتصادي مردم است.
اما واكنش از سر غرور و نه چندان مؤدبانه فرخ‌نژاد و البته اين ادعا كه متن عليزاده سبب شده وزارت اطلاعات او را احضار كند، منجر به واكنش ديگري از سوي عليزاده مي‌شود: «جناب آقاي فرخ‌نژاد. سلام مجدد. گفته‌ايد 40 سال است با سكوت رسانه‌ها عده‌اي مال‌مردم‌خور و غارتگر بيت‌المال پول‌ها را به حوالي جايي كه من هستم برده‌اند. حوالي جايي كه من هستم دقيقاً يعني كجا؟ شما مگر خودتان گرين كارت امريكا نداريد؟ چقدر از اموال شما در امريكا سرمايه‌گذاري شده؟ چقدر از ريال‌هاي 80 ميليون مردم ايران را به دلار تبديل كرده‌ و در امريكا و كانادا به شكل ملك و آپارتمان سرمايه‌گذاري كرده‌ايد؟ آقاي فرخ‌نژاد! شما دوستي عميق و همكاري حرفه‌اي جدي با محمد امامي داشته‌ايد. با او و فرزندانش در كانادا و امريكا رفت و آمد خانوادگي هم داريد. چرا يك بار يك پست درباره محمد امامي نمي‌گذاريد و به مخاطبانتان حقيقت رابطه تان با محمد امامي را نمي‌گوييد؟ چرا نمي‌گوييد محمد امامي تهيه كننده سريال شهرزاد كسي است كه مي‌گويند 13000ميليارد تومن از صندوق بازنشستگي فرهنگيان دزديده است. به همين راحتي. آقاي فرخ نژاد! 13000ميليارد تومن مي‌دانيد يعني چه؟ آن هم وقتي دلار 3000تومن بود؟ آيا بخشي از پولي كه رفيق شما با خيال راحت از 900هزار معلم مستضعف اين كشور غارت كرد به جيب شما هم رسيد؟ شما كه اهل شفافيت هستيد چرا بعد از پنج سال سكوت يك پست ناقابل درباره محمد امامي و رابطه خودتان با اين فرد شفاف‌سازي نمي‌كنيد؟

شما نماد يك بچه زرنگ هستيد
اين فعال رسانه‌اي در ادامه مي‌نويسد: «جناب آقاي فرخ نژاد! از شخصيت‌هاي فرهنگ خودمان نقل قول و حديث نمي‌آورم. از رئيس جمهور امريكايي مي‌آورم كه گرين كارتش را داريد و پولي كه از اقتصاد ايران در مي‌آوريد را سالي چند ماه آنجا خرج و سرمايه گذاري مي‌كنيد. جان اف كندي رئيس‌جمهوري سابق امريكا مي‌گويد: «نپرس كشورم براي من چه كرده. بپرس تو براي كشورت چه كردي؟» حالا من از شما مي‌پرسم. فقط يك فقره دستمزد شما در سال 92 براي فيلم «استرداد» 480 ميليون تومن يعني معادل 3ميليارد تومن امروز بود. با اين پول چه كرديد؟ چقدر برايش ماليات داديد؟ آن موقع براي ندادن ماليات ارتباطات با نيروهاي امنيتي و استفاده از پارتي بازي اشكالي نداشت؟ راستي شما كه بچه آبادان هستيد اين سال‌ها مي‌توانستيد با 10درصد پول يك آپارتمان‌تان در امريكا، يك مدرسه در آبادان بسازيد؟ چرا نساختيد؟ شما نماد هستيد. شما نماد كسي هستيد كه سال 88 منتقد نظام بوديد و همزمان از امنيتي‌ترين نهادهاي نظام و همينطور از دولت احمدي نژاد حقوق‌هاي كلان مي‌گرفتيد و در فيلم هايشان بازي مي‌كرديد. شما كسي هستيد كه در فرهنگ عامه مي‌گويند «بچه زرنگ» و به اين بچه زرنگ بودن افتخار هم مي‌كنيد اما بچه زرنگ بودن شما و رفقايتان مثل محمد امامي امروز كار ما را به اينجا رسانده. كسي از شما نخواسته نقد نكنيد بلكه خواسته با دشمن خارجي همكاري نكنيد و با نويز و عربده‌كشي فضا را آلوده نكنيد تا راه اصلاح و انديشه و تغيير در اين جامعه بسته نشود تا آنها كه سلامت مالي و اخلاقي‌‌شان اثبات شده است و ذهن‌شان هم مستعمراتي و غرب‌زده نيست، پا به ميدان بگذارند و بدون اينكه به دشمن پاس گل بدهند، مقابل فساد و ناكارآمدي بايستند، نه كساني كه رفيق دزد هستند و شريك قافله». عليزاده در پايان تأكيد مي‌كند تمام اطلاعات اين متن با يك سرچ ساده اينترنتي به دست آمده است.
به نظر مي‌رسد اگر قرار باشد علي عليزاده پاسخ نظرات غيركارشناسي سلبريتي‌ها را بدهد زين پس آنها براي اظهارنظركردن بيش از پيش احتياط به خرج بدهند چون ظاهراً او با كسي تعارف ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
3
سلام
احست بر آقای علیزاده
خداوند پدر و مارش را بیامرزد
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
این چیزا برای مردم اب و نون و کار و ارزانی نشده و نخواهد شد
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
3
فقط جناب آقای علیزاده جواب این پرمدعاها را می دهد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار