کد خبر: 929106
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسئولان باید مدبرانه عمل کنند و اجازه ندهند برخی مطالبات بحق مردم با سوءاستفاده دشمن به انحراف کشیده شود
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسئولان باید مدبرانه عمل کنند و اجازه ندهند برخی مطالبات بحق مردم با سوءاستفاده دشمن به انحراف کشیده شود، گفت: ممکن است دشمن افرادی را اجیر کند که از مطالبات مردم سوءاستفاده کنند و برخی اعتراضات را به انحراف بکشانند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی اظهار داشت: دشمن با تمام ظرفیت زرادخانه تبلیغاتی خود وارد میدان شده است؛ هیچ‌گاه این مقدار هزینه برای تخریب یک نظام و کشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسیله‌ای تمسک می‌جوید تا وضع کشور را به هم بریزد. بر همین مبنا می‌بینیم زمانی از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده می‌کند و زمانی دیگر از اعتراضات کامیون‌داران بهره می‌گیرد. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسئولان باید مدبرانه عمل کنند و اجازه ندهند برخی مطالبات بحق مردم با سوءاستفاده دشمن به انحراف کشیده شود، افزود: ممکن است دشمن افرادی را اجیر کند که از مطالبات مردم سوءاستفاده کنند و برخی اعتراضات را به انحراف بکشانند. ما باید به هوش باشیم. دولت در فکر حل مشکلات کامیون‌داران است. البته این موضوع نیاز به زمان دارد که باید با سرعت و کار جهادی، انتظارات برآورده شود. وی با بیان اینکه اقدام بموقع و سریع برای حل مشکلات از موج سواری دشمن جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: معتقدیم جنس مطالبات کامیون‌داران از جنس برهم زدن امنیت حمل و نقل جاده‌ای و تخریب خودرو‌ها نیست. چنین اقداماتی نشان می‌دهد که جریانات دیگری می‌خواهند بر موج مطالبات مردم سوار شوند.
آملی لاریجانی تأکید کرد: دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی و امنیتی باید با شدت با کسانی که امنیت حمل و نقل جاده‌ای را مختل می‌کنند و به خودرو‌های کامیون‌داران آسیب می‌زنند، برخورد کنند. امنیت جاده‌ای برای همه کشور‌ها امری بسیار مهم است و به هیچ وجه تحمل نمی‌شود که کسی به سمت خودرویی شلیک کند یا به تخریب آن بپردازد. وی افزود: بر این اساس دادستان‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور به میدان آمده‌اند و افرادی که با سوءاستفاده از مطالبات کامیون‌داران اقدام به برهم زدن امنیت جاده‌ها و تخریب خودروی اشخاص می‌کنند، به اشد مجازات خواهند رسید.
ریشه تلاطم‌های بازار ارز
رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاطم‌های بازار ارز گفت: تلاطم بازار ارز علل مختلفی داشته که می‌توان به فشل بودن زیرساخت‌های بانکی، افزایش نقدینگی در جامعه، رکود و همچنین فشار دشمن اشاره کرد ولی در کنار همه این عوامل، عده‌ای سودجو نیز به این تلاطم‌ها دامن می‌زنند و اقدام به قیمت سازی‌های واهی می‌کنند. وی افزود: اینکه یک سایت در ساعات پایانی روز اعلام می‌کند دلار ۱۷ هزار تومان است و صبح قبل از آنکه اساساً معامله‌ای صورت گرفته باشد قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان را اعلام می‌کند، واضح است که در حال قیمت سازی است. آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه بازار سوم ارز مجموعاً ۲ درصد کل نیاز‌های ارزی مردم را هم تشکیل نمی‌دهد، افزود: همین قیمت‌سازی‌های غلط بر بازار تأثیر می‌گذارند. ما منکر لزوم اقدام دولت در این زمینه و فشار دشمن خارجی نیستیم، اما نباید از چنین عوامل درونی سودجو نیز غفلت کنیم. وی افزود: از دادستان تهران نیز خواسته‌ام که این سایت‌ها را به دقت رصد کنند. از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی فهرست چند سایت خاص را که اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند ارسال کرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت‌ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند. وی افزود: نباید عده‌ای سودجو و از سوی دیگر دشمنان خارجی تصور کنند که کشوری به این بزرگی را می‌توانند با خیالات باطل خود به تلاطم بیندازند. البته با بصیرت مردم، دشمن چنین خیالی را به گور خواهد برد و امثال ترامپ نیز خیلی زود فراموش خواهند شد.
قوه قضائیه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی
آملی لاریجانی به برخی هجمه‌ها علیه دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که قوه قضائیه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر جرایم قرار دارد، چنین حملاتی دائماً صورت می‌گیرد. عده‌ای نیز در داخل همنوا با بیگانگان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. وی افزود: فردی علیه نظام و همه ارزش‌هایی که در نصوص قانونی آمده است تبلیغ می‌کند. برای مثال، ما هرگز نمی‌گوییم که اگر کسی صرفاً مخالف حجاب بود با او برخورد می‌کنیم، اما وقتی کسی این مخالفت را تبلیغ و ترویج می‌کند، طبیعتاً نظام دینی که بر ارزش‌های الهی استوار است و در قانون خود نیز این ارزش‌ها را به رسمیت شناخته، با این قبیل اقدامات برخورد می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
حکم اعدام باید سریع اجرا شود تا درس عبرت برای دیگران بوده و باز دارنده باشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار