کد خبر: 929101
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
ایران با موشک‌های نقطه‌زن مقر تروریست‌ها را در شرق فرات هدف قرار داد
ایران گفته بود که انتقام می‌گیرد و گرفت. نه رجز بود، نه سیاسی‌کاری؛ صحبت واقعی یک انتقام بود در زمانه‌ای که سال‌هاست دوران بزن دررو به پایان رسیده است.
کبری آسوپار
ایران گفته بود که انتقام می‌گیرد و گرفت. نه رجز بود، نه سیاسی‌کاری؛ صحبت واقعی یک انتقام بود در زمانه‌ای که سال‌هاست دوران بزن دررو به پایان رسیده است. از همان ساعت‌های اول پس از حمله تروریست‌ها به رژه اهواز مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران گفتند که این حمله تروریستی بی پاسخ نخواهد ماند. رهبر معظم انقلاب ضمن موظف دانستن دستگاه‌های اطلاعاتی برای تعقیب و دستگیری دنباله‌های این جنایتکاران در پیام روز اول، دو روز بعد تأکید کردند که «البته گوشمالی خواهیم داد، گوشمالی سختی به آن‌ها داده خواهد شد ان‌شاءالله.»
رئیس جمهور حسن روحانی با مسئول دانستن امریکا گفته بود که «پاسخ این جنایات در چارچوب قانونی و مصالح کشور داده خواهد شد.» محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هم تروریست‌ها را استخدام‌شده، آموزش‌دیده، مسلح‌شده و پول‌گرفته از سوی یک رژیم خارجی معرفی کرد و از قصد ایران برای پاسخ سریع و قاطعانه خبر داد. سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز حق پاسخ کوبنده برای جمهوری اسلامی در هر زمان و مکان را محفوظ دانست. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از انتقام مهلک و فراموش‌ناشدنی در آینده نزدیک از سرکردگان و هدایتگران این حمله گفت. سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه نیز در نامه‌ای به پدر محمدطاها، شهید چهار ساله جنایت ترور تأکید کرد که «پاسداران انقلاب هرگز نخواهند گذاشت خون‌های پاک و مطهر این شهدای گرانقدر به هدر رود و به فضل الهی مصمم هستند همچون صاعقه‌ای ویرانگر بر سر دشمنان و ایادی رذل‌شان فرود آیند.» و حالا هشت روز پس از حمله تروریستی اهواز به حرف‌شان جامه عمل پوشاندند. ایران یکپارچه و صادقانه در برابر تروریسم ایستاده و هزینه‌اش را هم می‌دهد. ما قربانیان سرافراز و مقتدر تروریسم.

بامداد انتقام
نیمه شب چند رد نور آسمان غرب ایران را روشن کرد. شش موشک بالستیک از کرمانشاه به سوی سوریه، شرق فرات، جایی که تروریست‌های داعش در نزدیکی منطقه تحت مسئولیت امریکا استقرار دارند، شلیک شد و بر تروریست‌ها فرود آمد. همزمان هفت پهپاد رزمی هم مواضع تروریست‌ها و پشتیبانان آن‌ها را هدف قرار دادند. این اولین عملیات پهپاد‌های رزمی ایران بود. ساعت ۲ بامداد نهم مهرماه ۱۳۹۷ را حالا همه دوستان و دشمنان ایران به خاطر خواهند سپرد؛ زمانی که یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله تروریستی هفته گذشته به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک‌های تکفیری صورت گرفت، طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه را با عبور از آسمان عراق در فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف قرار داد. موشک‌های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار (۷۵۰ کیلومتر) و قیام (۸۰۰ کیلومتر) بودند و روی بدنه لااقل یکی از این موشک‌ها، سه شعار «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» و عبارت «قاتلوا اولیاء الشیطان» (با دوستان شیطان بجنگید/ سوره نساء آیه ۷۶) نوشته شده بود؛ شعار و اقتدار ما در هم تنیده است.
صبح کاری دوشنبه را مردم ایران با اطلاعیه سپاه آغاز کردند: «.. طی این عملیات که با نام ضربت محرم و با رمز مقدس یا حسین (ع) انجام شد، تعداد شش فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک شد و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند. متعاقباً هفت فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقر‌های تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند. بر اساس اطلاعات و گزارش‌های دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر مؤثر جنایت اخیر تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.» این اطلاعیه می‌افزاید: «جمع‌بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه که توسط امریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه عمل می‌کند، رسانید...» و در پایان اطمینانی امیدبخش به ملت ایران می‌دهد: «به هموطنان عزیز اطمینان می‌دهیم همانگونه که بار‌ها اعلام شده است امنیت ملت ایران خط قرمز نیرو‌های مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و مشارکت سایر نیرو‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور در صیانت از ایران اسلامی و تأمین امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.»

قیام و ذوالفقار ایران
یکی از موشک‌های استفاده شده در این عملیات، موشک بالستیک ذوالفقار بوده است. این موشک، از اعضای خانواده موشک‌های فاتح ۱۱۰ است؛ معادل ۷۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر برد داشته و موشکی سوخت جامد و مایل پرتاب است. ذوالفقار، در واقع موشکی میان برد است، اما در میان خانواده موشک‌های فاتح ۱۱۰، بیشترین برد را داراست. ذوالفقار با سر جداشونده و هدایت تا لحظه اصابت، از دقیق‌ترین موشک‌های ایرانی به حساب آمده و به اصطلاح نقطه‌زن است. پیشتر، سپاه با استفاده از همین موشک در عملیات موشکی لیله القدر که در پاسخ به حمله تروریستی به مجلس انجام شد و همچنین عملیات موشکی علیه مواضع تروریست‌های حدکا (حزب دموکرات کردستان) نیز استفاده کرده بود. از تصاویر منتشره، برمی‌آید که سپاه در عملیات موشکی بامداد دیروز چهار فروند از موشک‌های ذوالفقار را به سوی مواضع تروریست‌ها در سوریه شلیک کرده است.
سپاه پاسداران همچنین در این عملیات از یکی از موشک‌های مشهور خودش که سال‌ها پیش رونمایی کرده بود نیز بهره گرفت. این موشک که «قیام» نام دارد، بردی معادل ۸۰۰ کیلومتر داشته و موشکی بالستیک و عمود پرتاب محسوب می‌شود. موشک قیام با استفاده از سوخت مایع، یک موشک تک مرحله‌ای است که در نسخه‌های به‌روز شده از سرجداشونده و هدایت پایانی مسیر نیز بهره می‌برد. قیام اولین موشک بالستیک بدون باله ایران به حساب می‌آید و بسیاری دستیابی ایران به فناوری این موشک در دهه ۸۰ شمسی را دروازه ورود به تکنولوژی‌های مدرن موشکی می‌دانستند، چیزی که بعداً با رونمایی از موشک پیشرفته و بدون باله خرمشهر واضح‌تر به نمایش گذاشته شد. سپاه پاسداران پیش از این نیز در عملیات موشکی لیله القدر، چند فروند از موشک‌های قیام را به سوی مواضع داعش در سوریه شلیک کرده بود.
نوع پهپاد‌های رزمی به‌کار رفته در این عملیات هنوز اعلام نشده است؛
 
و این تازه آغاز ماجراست
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسمی ضمن اشاره به عزم برخورد با تخلفات احتمالی در این حادثه تروریستی می‌گوید که «لازم بود تا با تروریست‌ها و منشأ این کار برخورد و انتقام خون شهدا گرفته شود و آن گوشمالی که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، اتفاق بیفتد.»
او در ادامه از چرایی حمله به داعش می‌گوید: «کار‌های اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول نشان داد که تروریست‌ها ضمن اینکه ارتباطاتی با گروه‌های ضدانقلاب داشتند، از داعش خط گرفته‌اند و داعش این افراد را از منطقه دیرالزور سوریه هدایت کرده است، که بامداد دوشنبه عملیات سنگین موشکی و پهپادی با موفقیت کامل انجام شد و طبق گزارش‌های دقیقی که داریم تاکنون تلفات چشمگیری به داعش وارد شده و تعدادی از فرماندهان باقی‌مانده این گروه تروریستی نیز به هلاکت رسیده‌اند.»
باقری در مورد پهپاد‌های به کار رفته در این عملیات می‌گوید: «مهم این است که پهپاد‌های جمهوری اسلامی با عبور از یکی دو کشور خود را به این مناطق رسانده و این عملیات را با موفقیت انجام دادند و موشک‌های جمهوری اسلامی با طی مسافت‌های طولانی با دقت در ساختمان‌های بسیار کوچکی فرود آمدند و تلفات وارد کردند. مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد.» و در ادامه از نزدیکی این مواضع به منطقه تحت مسئولیت امریکا می‌گوید: «منطقه‌ای که داعش در شرق فرات در آن استقرار دارد، تحت تسلط ارتش امریکاست و این موشک‌ها به منطقه‌ای اصابت کرد که به منطقه تحت مسئولیت امریکا نزدیک است. همه این‌ها هشداری برای دشمنان است تا در جهت ایجاد ناامنی در ایران حرکتی نکنند چراکه برای رهبر معظم انقلاب و نیرو‌های مسلح، امنیت مردم خط قرمز است و اگر خطایی صورت گیرد، حتماً و با قاطعیت پاسخ داده می‌شود و همان جمله یکی بزنند، ۱۰ تا می‌خورند اتفاق می‌افتد.» او تأکید می‌کند: «نیرو‌های مسلح از این پس با رعایت همه ملاحظات امنیتی مراسمات خود را به صورت مردمی برگزار خواهد کرد. با تمهیدات اندیشیده شده این‌گونه حوادث تکرار نخواهد شد.»

هلاکت مقام رده یک داعش در حمله موشکی سپاه
رسانه‌های عراق غروب دیروز گزارش کردند که در حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌های داعش در خاک سوریه، «ابو علی المشهدانی» از فرماندهان رده اول داعش، کشته شده است.
به گزارش فارس، پایگاه خبری «الاباء» عراق در خبری اعلام کرد که «ابو علی المشهدانی» مسئول امنیت داعش در منطقه موصل عراق در حمله موشکی ایران کشته شده است. در این خبر آمده است که این فرد از فرماندهان رده اول داعش محسوب می‌شد و یکی از موشک‌های شلیک شده به مقر داعش در نزدیکی مدرسه ابتدایی «السوسه» برخورد کرده است که این فرد در آن مکان حضور داشت. طبق ادعای این پایگاه خبری، دو موضع دیگر داعش و یک انبار در منطقه «هجین» هدف قرار گرفته است که بیش از ۱۰ تن از عناصر داعش در این حملات کشته شده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
طفل 4ساله وزنان وکودکان بیگناه رابه رگبار میبندند وخودرابهشتی میخوانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
لعن بر بی بی سی بیشرف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
مرگ برآمریکا
مرگ براسرائیل
مرگ برسعودی
لعن بر بی بی سی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
به ترامپ بگوئید اگر مسیحی هستی یا یهودی ماهم مسیح را دوست داریم هم موسی علیه السلام راولی هیچکدام ازآنها اینطور نبودند که طفل 4ساله رابیگناه بکشند زن وکودکان بیگناه رابیگناه بکشند وبگویند مابهشتی هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
مرگ بر بی بیسی
مرگ برآمریکا
مرگ براسرائیل
مرگ بر آل سعود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
دست کثیف بی بی سی درپشت پرده تمام جنایتها وکشتار اطفال وزنان بیگناه وجود دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
داعش درکنار آمریکا ئیهاودر فاصله 45کیلومتری آنها چه میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
آمریکا درفاصله 5کیلومتری ودرکنار داعش است نه 45کیلومتری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
مابه سامانه ضد موشکی قدرتمندتر از اس 400نیازداریم ماباید به خودمان متکی باشیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار