کد خبر: 929045
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو شواری فنی در آستانه رقابتهای جهانی کشتی قهرمانی جهان
آزاد و فرنگی‌کاران تیم ملی کشتی ایران درحالی خود را آماده حضور در رقابتهای جهانی کشتی قهرمانی جهان در مجارستان می‌کنند که بیشتر تورنمنت‌های تدارکاتی آنها به خاطر سایه سنگین دلار لغو شده است و وضعیت اعزام آنها به این تورنمنت مهمی جهانی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : آزاد و فرنگی‌کاران تیم ملی کشتی ایران درحالی خود را مهیای حضور در رقابتهای جهانی کشتی قهرمانی جهان در مجارستان آماده می‌کنند که تورنمنت‌های تدارکاتی آنها به خاطر سایه سنگین دلار لغو شده است و وضعیت اعزام کشتی گیران به این تورنمنت مهمی جهانی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.کشتی گیران کشورمان که از ۲۰ شهریور در اردو مشغول آماده سازی هستند ، برای حضور در این تورنمنت بین‌المللی چشم به دستان مسئولین وزارتی دوخته اند. رقابتهای جهانی کشتی قهرمانی جهان روزهای ۲۸ مهر تا ۶ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.

بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت و گو با "جوان آنلاین" با انتقاد از شرایط فعلی کشتی گفت: شرایط کشتی اصلا خوب نیست. معلوم نیست چه بلایی قرار است سر کشتی بیاید. بی پولی، برنامه ریزی ما را دچار سردرگمی کرده ، در حال حاضر بیشتر تورنمنت ها در حال لغو هستند. چند روز دیگر مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان شروع می شود و ما همچنان بی تکلیف مانده ایم که چکار باید کرد. معمولا تیم ها قبل از مسابقات در چند تورنمنت خارجی محک می خورند اما الان شرایط طوری شده که همه اردوها را در داخل برگزار می کنیم این در حالی است که همه از تیم کشتی توقع و انتظار دارند. وضعیت کشتی واقعا اسفناک است ،البته درست است که وضعیت اقتصادی در کل خوب نیست اما به نظر مسئولان باید تدبیری بی اندیشند که ما حداقل در چنین سطح مسابقات بین المللی با مشکلی مواجه نشویم. در همین مسابقات آسیایی در جاکارتا تیم های کشتی ایران توانستند کسب ۸ مدال این بازی ها یک چهارم کل کاروان ایران ، مدال کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت ورزش نباید اجازه دهند اعزام های این رشته المپیکی به راحتی لغو شود اظهار داشت: کشتی همیشه مظلوم بوده و هست. ما در همین مهرماه باید تیم امیدمان را به تورنمت صربستان اعزام می کردیم که به دلیل مشکلات ارزی این اعزام لغو شد  .مسابقات جهانی رومانی البته زمان زیادی باقی است ، اگر شرایط به همین منوال باشد مجبوریم آْن را هم لغو کنیم. البته تا آن زمان وقت زیادی باقی است اما فعلا اعزام این تیم در آن مسابقات در هاله ای ابهام قرار دارد و این برای ما خیلی ناراحت کننده است ، دلار کشتی ما را خاک کرده و هیچ کاری هم از دست مان بر نمی آید. مسئولان وزارت ورزش باید بدانند که کشتی رشته المپیکی است و نباید به همین راحتی اعزام‌هایش لغو شود ، این مشکلات در حالی برای کشتی اتفاق می افتد که ما کمتر از دو سال دیگرتا المپیک ۲۰۲۰ فاصله داریم. یادمان باید در صورتی تیم ملی قدرتمندی خواهیم داشت که به تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید به عنوان سرمایه‌های اصلی نگاه کنیم.

 عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به "جوان آنلاین"درباره جلسه خادم و وزیر ورزش و اینکه قرار است برای حل مشکلات کشتی از ارز ثانویه استفاده شود گفت: من اطلاعی دقیقی از جلسه ندارم اما یادم هست پیش از این هم قرار بود بخشی از مشکلات کشتی با همین ارز ثانویه حل شود که نشد. امیداورم خروجی این جلسه بتواند راهگشایی برای حل مشکلات عدیده درفدراسیون کشتی شود. البته ما می دانیم که بعد از افزایش ناگهانی نرخ ارز، وزارت ورزش هم با مشکل مواجه شده حتی می دانم که شخص وزیر و آقای صالحی چقدر در تلاش برای حل مشکل کشتی هستند اما دست ما هم بسته است و چاره ای نداریم.امیدوارم با تامین ارز ثانویه ، پیشبرد برنامه های فدراسیون کشتی محقق شود.

مشتاقی در ادامه افزود: چشم من آب نمی خورد با این شرایط تیم ملی با ترکیب کامل در مسابقات حضور یابد به احتمال زیاد با دو سه وزن در این مسابقات حضور خواهیم داشت فقط از باب اینکه محروم نشویم. بالاخره کشتی ایران جز کشورهای صاحب نام این رشته است و عدم حضورش ، تهدیدهایی برای ما درپی خواهد داشت. ما فعلا مجبوریم سکوت کنیم چرا که مسئولان گفته اند با توجه به شرایط بد اقتصادی ، ورزش اولویت ندارد.منتظر هستیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار