کد خبر: 929033
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
عباس آخوندی با کدام قانون حکم روحانی را باطل کرد؟
محمد نجارصادقی
جوان آنلاین: چند روزی می‌شود که آخوندی درباره هر چیزی صحبت می‌کند، او از راه‌های پیشگیری از افزایش قیمت ارز تا تهدید‌های نپیوستن به FATF را ماهرانه تحلیل می‌کند، مدارک تحصیلی نمایندگان سابق مجلس را وارسی می‌کند و در آخرین اقدام خود حکم ریاست سازمان نظام مهندسی را که توسط رئیس‌جمهور صادر شده ملغی کرده است، به نظر می‌رسد حوزه راه‌وشهرسازی برای وزیر خاص کابینه کوچک است و او می‌خواهد حوزه وظایف خود را تسری بخشد. به گزارش «وطن‌امروز»، دعوای بین وزیر راه‌وشهرسازی با مدیران سازمان نظام مهندسی از فروردین‌ماه سال جاری با صدور بخشنامه‌‎ای که در آن انتخاب مهندس ناظر را بر عهده مالکان یا بسازوبفروش‌ها می‌گذاشت و قدرت انتخاب را از سازمان نظام مهندسی گرفت شروع شد؛ درگیری‌ای که تاکنون نه سودی داشته و نه نتیجه درستی. مهندسان، این اقدام وزارت راه‌وشهرسازی را به مثابه بیکاری خود می‌دانستند، زیرا معتقدند اگر قرار باشد مهندس ناظر را خود مالک انتخاب کند، مالکان کسانی را انتخاب می‌کنند که اهل مماشات باشند و مهندسان درستکار بیکار می‌مانند. آخوندی حالا در راستای همین اختلاف اقدام به عزل فرج‌الله رجبی، رئیس این سازمان کرده است.

من سر جایم نشسته‌ام
در همین حال فرج‌الله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی درباره حکم برکناری خود به «وطن امروز» گفت: من سر جای خودم نشسته‌ام و هیچ کسی نمی‌تواند درباره حکم ریاست من غیر از رئیس‌جمهور نظر بدهد. وی در پاسخ به این سوال که چرا چنین حکم غیرقانونی توسط وزیر راه‌وشهرسازی فعلی صادر شده است، گفت: این موضوع ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه بحث استیضاح آخوندی به صورت جدی مطرح است و او تمام تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی انجام می‌دهد. رجبی افزود: دومین دلیل این است که آخوندی می‌خواهد موضوع استیضاح را که به دلیل ناکارآمدی وزارت راه‌وشهرسازی است به یک بحث شخصی میان خودش و من تقلیل دهد در حالی که ۵۰ نماینده دیگر هم استیضاح او را امضا کرده‌اند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دلایل دیگر این موضوع می‌توان به طرح سوالی که درباره ناتوانی‌های وزارت راه‌وشهرسازی در دوران صدارت عباس آخوندی انجام دادم، امضای طرح سوال از ایشان و گزارش کمیسیون عمران درباره تخلفات وزارت راه‌وشهرسازی در سازمان نظام مهندسی اشاره کرد. وی در پاسخ به این سوال که طبق قانون نحوه انتخاب رئیس نظام مهندسی چگونه است؟ گفت: شورای مرکزی نظام مهندسی باید ۳ نفر را انتخاب کرده و از بین آن‌ها یک نفر توسط وزیر راه‌وشهرسازی به رئیس‌جمهور معرفی شود و رئیس‌جمهور حکم رئیس شورای مهندسی را صادر کند. رجبی افزود: برای برکناری هم باید خود رئیس‌جمهور اقدام کند و غیر از حکم ایشان هیچ دستوری در این رابطه پذیرفته نیست. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر موضوعی هم در رابطه با برکناری بنده وجود دارد باید آخوندی درخواست خود را به رئیس‌جمهور بدهد و مراحل عزل بنده از آن طریق انجام شود. نجفی درباره جنجالی که عباس آخوندی درباره مدرک تحصیلی سیدمهدی هاشمی بر پا کرده بود، گفت: این کار اوج بی‌اخلاقی و غیرحرفه‌ای بودن آخوندی است، تمام این مسائل در راستای فضاسازی و حاشیه‌سازی اتفاق می‌افتد.

آخوندی به پایان کار رسیده است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی توسط وزیر راه‌وشهرسازی، اظهار کرد: رویه مملکت وقتی به وحدت رویه تبدیل شد، حکم قانون را پیدا می‌کند، در این صورت در مراجع حقوقی و قضایی می‌گویند وحدت رویه قانون تلقی شده و همه قضات می‌توانند با استناد به آن رای صادر کنند. احمد خرم افزود: با رویه معمول صادر‌کننده حکم می‌تواند نقض‌کننده حکم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باشد. رئیس‌جمهوری حکم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی را داده و قاعدتا آقای روحانی می‌تواند این حکم را لغو کند. وی ادامه داد: در روز‌های آینده هم معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و هم دیوان عدالت اداری باید در این رابطه نظر دهند. خرم گفت: به نظر می‌رسد لغو حکم قانونی نبوده است. خرم در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی روی داده که وزیر راه‌وشهرسازی با مسائل مربوط به سازمان نظام مهندسی اینگونه برخورد می‌کند، اظهار کرد: برداشت من این است که وزارت راه‌وشهرسازی به این نتیجه رسیده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان یک معاونت وزرات راه باشد. وی تصریح کرد: وزرات راه‌وشهرسازی با برخورد‌هایی که با سازمان نظام مهندسی ساختمان و مسائل شهرسازی داشته به انتهای مسیر خود رسیده است. وزارت راه‌وشهرسازی در بحث جانمایی برج‌ها در تهران به این رسیده که شهرداری تخلف کرده، اما در حد گزارش محرمانه در دولت اکتفا کرده است.

وقتی آخوندی از FATF صحبت می‌کند
بر اساس این گزارش، طی هفته‌های اخیر با وجود اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار‌ها به افزایش قیمت مسکن آن هم در شرایط رکود بازار انتقاد کرده‌اند، آخوندی ترجیح داده است درباره FATF صحبت کند. اما آخوندی در اظهارنظر‌های سطحی خود در زمینه اقتصاد هم مانند عملکردش در وزارت راه‌وشهرسازی عمل می‌کند. او در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: «هنوز درک نمی‌کنم که ۱۹۴ کشور به FATF پیوستند و تنها ایران و کره‌شمالی است که به FATF نپیوستند، مگر می‌شود کشوری الان اعلام کند که عضو سازمان ملل نخواهد بود. پس وقتی یک موضوع در این حد فراگیر است و کشور‌ها به آن پیوسته‌اند، ایران به FATF نپیوندد». این در حالی است که طبق اطلاعات موجود در سایت رسمی FATF تنها ۳۵ کشور عضو این نهاد هستند و معلوم نیست آخوندی این اطلاعات را از کجا دریافت کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
آخوندی زودتر از اینا باید ترک پست میکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار