کد خبر: 929015
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
سياوش طهمورث می‌گوید: «معتقدم جشنواره‌های تئاتر مقاومت برای خیلی از هنرمندان و حتی مدیران جنبه تزیینی دارند. چون ما فقط یادگرفته‌ایم که در شب زندگی کنیم و خودمان را از نعمت روز محروم کنیم. مگر طلوع آفتاب نداریم؟ پس چرا فقط به فکر غروب هستیم؟
سرویس فرهنگی جوان آنلاین – بهنام صدقی:پس از پانزده دوره برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به صورت سراسری امیر نصیر بیگی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت تصمیم گرفت که این دوره را بین المللی برگزار کند، اما بعد از چند ماه به دلیل آنچه کمبود بودجه عنوان شده، تصمیم گرفته شد که در این دوره نیز جشنواره به شکل سابق فقط به صورت سراسری و ملی برگزار شود. جشنواره تئاتر مقاومت ممهترین جشنواره تئاتری کشور بعد از جشنواره فجر است که همواره مامنی برای کشف استعداد و معرفی نمایش‌ها و گروه‌های ناشناخته تئاتر کشور بوده است. حال اینکه آیا کمبود بودجه در این دور می‌تواند به کیفیت برگزاری این جشنواره لطمه جدی بزند سوالی است که باید تا پایان جشنواره صبر کرد و بعد به جواب آن رسید.
از همین رو با با سیاوش طهمورث، بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر، کشور که خود از فعالین جشنواره است گفت و گویی در باره جشنواره مقاومت داشتیم
تئاتر ما دچار روشنفکری شده است
سیاوش طهمورث، بازیگر تئاتر و تلوزیون در رابطه با چند و چون و برگزاری این دوره جشنواره تئاتر مقاومت به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «اگر ما برای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ۸ ساله ارزش و تقدس قائل باشیم می‌بینیم که عده‌ای رفتند و از جان گذشتگی کردند، از اعتقادات، خواسته ها، امیال، خانواده، اهداف، آینده، کشور، دیدگاه و... شان دست کشیدند و اکنون نیز یادگاران شان مانده‌اند، اما ما واقعا در قبال این همه کاری که آن‌ها کرده‌اند چه کار کرده‌ایم؟ واقعا ما در حوزه نمایش و تئاتر چند اثر شاخص و ماندگار توانسته‌ایم در این سال‌ها تولید کنیم. به جرات می‌گویم به انگشتان یک دست هم نخواهد رسید. تئاتر ما درگیر روشنفکری شده است و متاسفانه برای مضامین ارزشی و مقدس کمتر ارزش قائل هستند.»
اجرا درست جشنواره‌ها
طهمورث می‌گوید: «من معتقدم جشنواره‌های تئاتر مقاومت برای خیلی از هنرمندان و حتی مدیران جنبه تزیینی دارند. چون ما فقط یاد گرفته‌ایم که در شب زندگی کنیم و خودمان را از نعمت روز محروم کنیم. مگر طلوع آفتاب نداریم؟ پس چرا فقط به فکر غروب هستیم؟ این جشنواره ها، جشنواره‌های بسیار خوبی هستند، جشنواره‌هایی ارزشمند، اما به شرطی که بتوانیم آن‌ها را درست اجرا کنیم.»
نیمی از بازیگران مان کالا شده‌اند!
به اعتقاد وی، امروزه بیش از نیمی از بازیگران ما تبدیل به کالا شده‌اند. این در حالی است که پول شویی در هنر هم پیاده شده و برخی آقایان با دزدی هایشان به عرصه هنر نیز گند زده‌اند و همین امر باعث شده تا بازیگرانی که استعداد دارند، متاسفانه تبدیل به کالا شوند!. برای همین این بازیگران نگاهشان مادی شده است و دیگر سمت کار‌های که قرار است ارزشی باشد کمتر می‌آیند.
هنر دستمایه عده‌ای بی هنر شده!
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تاکید می‌کند: «من معتقدم هنر امروز کشور دستمایه یک عده کاسب، بی سواد و بی هنر شده و این‌ها معتقدند هنر کیلویی چند؟! چون در عرصه فرهنگ و هنر برای خود تجارت خانه باز کرده‌اند و مشغول تجارت و باندبازی و به اضمحلال کشاندن هنر هستند. طوری که ما باید علاوه بر رنج بردن از داشتن درد نان و آب، باید درد هنر، تفکر، فرهنگ و اندیشه نیز داشته باشیم و این‌ها از این کار لذت می‌برند. من فکر می‌کنم آنان از راه‌های دیگر هم می‌توانند کسب منفعت کنند و پول دربیاورند و بهتر است مسئولین هر چه سریع‌تر بساط این مفسدان فرهنگی را برچینند. چرا که با این روش و این منوال سینما و تلویزیون و تئاتر و جشنواره و... ما به هیچ جایی نمی‌رسد و این ره به ترکستان خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار