کد خبر: 929001
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به شکست طرح‌های آمریکا و متحدانش ضد دمشق به دو راهی که در حال حاضر پیش روی آمریکاست، پرداخت.
جوان آنلاین: علی مقصود سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در گفتگویی با اسپوتنیک به تصمیم سه سال قبل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و اعلام کرد: حضور روسیه در جنگ ضد تروریسم در سوریه از سه سال قبل روند وقایع در سوریه و منطقه و دنیا و معادلات راهبردی را تغییر داده است.

وی به شکست طرح کشور‌های منطقه در حمایت از تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و طرح‌های این کشور‌ها را با طرح صهیونیستی-آمریکایی مرتبط دانست.

این کارشناس سوری گفت: برخی از کشور‌های غربی که از تروریست‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند امور پس از دستاورد‌های سیاسی و نظامی سوریه و متحدانش تاثیری در تحولات سوریه ندارند.

وی گفت: آمریکا که از زمان شروع جنگ در سوریه به عنوان قدرت پشت پرده بود امروز تاثیر خود را از دست داده و پیروزی‌های سوریه و روسیه بر جایگاه آمریکا و هیبت آن تاثیر داشته و امروز آمریکا خود را بدون برگه می‌بیند و دو راه بیشتر پیش رو ندارد؛ اول خروج از سوریه و دیگری رویارو شدن با گروه‌های مقاومت که توان وارد کردن تلفات سنگین به آمریکایی‌ها را دارند از همین رو مواضع متناقضی دارد که ناشی از کشمکش میان موسسات ایالات متحده آمریکاست. گاهی از مقامات آمریکایی درباره خروج از سوریه می‌شنویم و گاهی از ارتباط دادن خروج نیرو‌های آمریکایی به خروج ایرانی‌ها از سوریه می‌شنویم و گاهی میان آن و غلبه بر آخرین داعشی ارتباط قائل می‌شوند.

علی مقصود بیان کرد: آمریکا تاثیر خود را در جنگ سوریه از نظر تاثیر گذاری و استراتژیکی از دست داده است و هم اکنون آنچه می‌خواهد ادامه هرج و مرج به این امید که بتواند دستاوردی از طریق تعویق اوضاع ادلب و تعویق جنگ شرق فرات کسب کند و حضور آمریکا را در سوریه طولانی‌تر کند، اما کار تمام شده است و حرکت ارتش سوریه به سوی ادلب یعنی پایان جنگ در سوریه.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار