کد خبر: 928991
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
دونده سرعتی ایران می گوید که مربیان خیلی خوبی در ایران داریم اما مربی عوض کردن به این راحتی ها نیست.
 
حسن تفتیان

جوان آنلاین: حسن تفتیان در مورد برنامه‌های خود برای فصل جدید و همچنین انتخاب مربی خود، گفت: بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا کمی استراحت کردم، اکنون درگیر مسابقات لیگ هستم، خودم خیلی تمایل دارم که همکاری‌ام را با مربی فرانسوی ادامه‌ دهم، چون نتایج خیلی خوبی با او گرفته‌ام و در مسیر رو به پیشرفت قرار دارم. در دوومیدانی مخصوصا، دوی سرعت خیلی ریزه کاری وجود دارد. تکنیک بالایی می‌خواهد و علم به روزی را می طلبد. ما مربیان خیلی خوبی در ایران داریم، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد، اما مربی عوض کردن به این راحتی ها نیست. سال گذشته به دلیل تغییر مربی یک سال وقفه داشتم. در آن شرایط تا به رکورد خودم برسم و رکورد خودم را بشکنم وقت زیادی سپری شد.

دونده سرعتی ایران ادامه‌ داد: اگر بخواهیم این کار را یک بار دیگر قبل از  المپیک انجام دهیم، نه درست است و نه مربی در سطح مربی خودم خواهیم داشت. فکر می‌کنم بهترین گزینه برای من همین مربی فرانسوی باشد. البته اصلا با فدراسیون هیچ صحبتی در این زمینه  نکرده‌ام و نمی دانم  برای فصل آینده که قهرمانی آسیا و مهم‌تر از آن قهرمانی جهان را پیش رو داریم، چه برنامه‌ریزی باید انجام دهیم. مطمئنا از اوایل آبان ماه که بخواهم تمریناتم را شروع کنم، با فدراسیون هماهنگ می‌کنم تا ببینم برای فصل بعد چه کار باید کرد.

تفتیان همچنین در مورد بازی‌های آسیایی جاکارتا و بالا بودن سطح دوی ۱۰۰ متر اظهار کرد: انتظار مسابقه سخت را داشتم. رقبای ما  نسبت به دوره‌های قبل بازی‌های آسیایی خیلی قوی شده بودند. واقعا ما یک مدال جهانی را از دست دادیم، چون سطح این مسابقات آسیایی نبود. رقابت خیلی سخت بود، اما خب من هم آن روز نتوانستم بهترین عملکرد خودم را به نمایش بگذارم. من آماده بودم. در این فصل رکورد ۱۰.۰۳ را نیز دویده بودم و نزدیک چهار، پنج بار زیر رکورد ۱۰.۱۰ رکورد زده بودم. انتظار می رفت که چون پیک ما و هدف اصلی ما در این فصل، بازی‌های آسیایی بود، رکورد نزدیک ۱۰ یا در شرایط خیلی خوب زیر ۱۰ ثانیه را ثبت کنم، اما نشد و متاسفانه ورزش این گونه است.

وی ادامه‌ داد: برخی اوقات فکر همه چیز را می‌کنی، اما آن چیزی که دلت می‌خواهد نمی‌شود. این اتفاق نه تنها برای من و نه تنها در ایران،‌ بلکه برای خیلی از ورزشکاران و تیم‌های بزرگ اتفاق می‌افتد. نمونه آن برای تیم آلمان در جام جهانی فوتبال رخ داد. فوتبال خیلی حساب شده تر است و همه چیز را زیر نظر می‌گیرند، اما آلمان دور اول حذف می شود. همچنین برای خیلی از تنیسورها هم این اتفاق می‌افتد یا همین یوسین بولت در مسابقات جهانی سال گذشته سوم شد و رکورد ضعیفی را بر جای گذاشت. این اتفاقات در ورزش رایج است. برخی از اوقات آن چیزی که از قبل پیش‌بینی شده است اتفاق نمی افتد. این اتفاق متاسفانه در جاکارتا برای من افتاد.

دونده سرعتی ایران در ادامه‌ خاطر نشان کرد: می دانستم که مسابقه سختی را در جاکارتا پیش رو دارم. در خیلی از رقابت‌های بین‌المللی که در اروپا شرکت می‌کردم، صحبت از بازی‌های آسیایی بود. ورزشکاران مطرحی از جهان در بازی‌های آسیایی حضور دارند و معلوم بود که رقابت خیلی سخت خواهد بود. اگر قرار بود من بهترین نتیجه‌ فصلم را بگیرم باید رکورد زیر ۱۰ ثانیه می زدم که این رکورد قطعا مدال می گرفت. حتی اگر یک درصد هم مدال نمی گرفتم رکورد قابل قبولی ثبت شده بود و مدال نگرفتنم مبنی بر سطح بالای مسابقات بود، اما من از هر دو جهت بدشانسی آوردم. هم سطح مسابقات بالا بود و هم روز، روز من نبود. در دوره های قبل بازی‌های آسیایی رکوردهای ۱۰.۱۵، ۱۰.۱۰ و ۱۰.۲۳ مدال برنز گرفته بود.

دارنده مدال طلای دوی ۱۰۰ متر آسیا در مورد عدم حضورش در فینال دوی ۱۰۰ متر مرحله نخست لیگ دو میدانی باشگاه‌های کشور، اظهار کرد: گویا برنامه لیگ روز قبل از مسابقات عوض شده بود و من نیز از این موضوع اطلاعی نداشتم. متاسفانه کسی هم از طرف تیم آن را به من اعلام نکرد. من ساعت ۱۶ گرم کردم و فکر می‌کردم که ساعت ۱۷:۴۰ زمان برگزاری مسابقه است، اما بعد متوجه شدم که مسابقه ساعت ۱۴:۵۰ برگزار شده است.

تفتیان در ادامه افزود: واقعا این تغییر برنامه و اطلاع نداشتن من یک اتفاق بود. حتی در مقدماتی هم هیچ صحبتی در این رابطه مطرح نشد. کادر فنی نیز با وجود این که حضور داشتند در این مورد چیزی به من نگفتند. البته از لحاظ معمول نیز وقتی رقابت مقدماتی ساعت ۱۰:۳۰ برگزار شود، نرمال نیست که فینال ۱۴:۵۰ برگزار شود، اما فکر می‌کنم که به خاطر پخش زنده این مسابقه زودتر انجام شده بود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار