کد خبر: 928940
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
تغییر معادله در آسمان
به دنبال بروز تنش میان مسکو و تل‌آویو به خاطر سقوط هواپیمای روسی در سوریه، مسکو با استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اس ۳۰۰ و تجهیزات الکترونیک جدید، آسمان سوریه را برای مقابله با تهاجمات خارجی امن‌تر می‌کند که معادلات در سوریه را به نفع محور مقاومت تغییر خواهد داد.
به دنبال بروز تنش میان مسکو و تل‌آویو به خاطر سقوط هواپیمای روسی در سوریه، مسکو با استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اس ۳۰۰ و تجهیزات الکترونیک جدید، آسمان سوریه را برای مقابله با تهاجمات خارجی امن‌تر می‌کند که معادلات در سوریه را به نفع محور مقاومت تغییر خواهد داد.
سرانجام با افزایش ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در سوریه، روسیه برای امن کردن آسمان سوریه سامانه‌های پیشرفته اس ۳۰۰ را به دولت دمشق تحویل می‌دهد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه شنبه شب اعلام کرد که مسکو روند تحویل سیستم موشکی اس ۳۰۰ را به سوریه آغاز کرده است. به گزارش اسپوتنیک، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه هم روز یک شنبه در سخنانی گفت: «سیستم دفاع هوایی اس ۳۰۰ که دمشق از مسکو دریافت می‌کند، به اندازه کافی برای پاسخ دادن به تهدیدات اسرائیل علیه مواضع در سوریه کافی است». به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه سامانه‌های اس ۳۰۰ تا چند روز دیگر در سوریه مستقر می‌شوند.
به گفته شویگو، «نظامیان سوری قبلاً برای استفاده از این سامانه آموزش دیده‌اند و بلافاصله بعد از مستقر شدن این سامانه امکان استفاده از آن را برای حفاظت از آسمان سوریه در برابر پرندگان متجاوز خواهند داشت». سیستم‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ قادر به رهگیری اهداف هوایی تا فاصله ۲۵۰ کیلومتری است و می‌تواند همزمان چندین هدف را از بین ببرد. قرارداد ارسال اس ۳۰۰ به سوریه از چند سال پیش انجام شده بود، ولی به دلیل برخی ملاحظات، روس‌ها از استقرار این سامانه در سوریه خودداری کردند. با تحویل این سامانه به ارتش سوریه، سیستم پدافندی این کشور قادر به تأمین امنیت کامل هوایی خواهد بود.

ارسال تجهیزات الکترونیک
علاوه بر سامانه اس ۳۰۰، روسیه تجهیزات الکترونیکی جدیدی را به سوریه ارسال کرده است. به گزارش راشاتودی، ولادیمیر میخایف، مشاور فناوری جنگ الکترونیک ارتش روسیه دیروز اعلام کرد: «مستقر شدن تجهیزات جدید روسی در سوریه با بردی معادل صد‌ها کیلومتر از سوریه و شرق مدیترانه علاوه بر رهگیری هرگونه تحرک هوایی رژیم صهیونیستی از لحظه بلند شدن از باند، به معضلی برای رژیم صهیونیستی بدل شده، چرا که این رژیم تجربه‌ای برای مقابله در جنگ الکترونیک در این مقیاس نداشته است». ولادیمیر میخایف گفت که «با مستقر شدن تجهیزات جدید روسی در سوریه سامانه‌های پدافند هوایی و جنگال این کشور تقویت شده و حتی ناوگان دریایی روسیه حاضر در منطقه نیز تقویت خواهد شد». بر این اساس، این سامانه می‌تواند حتی هواپیما‌های موجود در باند فرودگاه در سرزمین‌های اشغالی یا اروپا را نیز رهگیری کند. سایت دبکا فایل درباره استقرار تجهیزات جدید روسیه در سوریه، به نقل از کارشناسان خود نوشت: «نخستین بار است که یک قدرت جهانی علیه تل‌آویو اعلام جنگال (جنگ الکترونیک) کرده و چنین رویدادی «بنیامین نتیانیاهو» نخست‌وزیر و «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را با چالش‌هایی مواجه می‌کند». به نوشته دبکا فایل، «جنگال اعلام شده از سوی وزیر دفاع روسیه با پوشش صد‌ها کیلومتر از سوریه و شرق مدیترانه چالشی جدی برای تل‌آویو بوده، زیرا فاقد تجربه عملی در این مقیاس از عرصه نبرد الکترونیک است.»
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بار‌ها حملاتی را به خاک سوریه انجام داده‌اند، اما با استقرار این سامانه‌های روسی، آسمان سوریه برای جنگنده‌های اسرائیلی امن نخواهد بود. هدف قرار گرفتن هواپیمای ایلوشین ۲۰ ارتش روسیه در آسمان سوریه و کشته شدن ۱۵ نظامی روس، مسکو را به شدت نسبت به حملات گاه و بی‌گاه اسرائیل، نگران کرده است. موضوع تحویل سامانه اس ۳۰۰ نیز به یکی از محور‌های رایزنی بین مقام‌های روسیه و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و دفتر بنیامین نتانیاهو، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که «تحویل این سامانه به سوریه اقدامی خطرناک است که باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد و اسرائیل به دفاع از امنیت و منافع خود ادامه خواهد داد». با سامانه‌های اس ۳۰۰ و تجهیزات الکترونیک در سوریه، معادلات نظامی به نفع نیرو‌های مقاومت تغییر خواهد یافت. به باور کارشناسان، این تجهیزات نظامی روسیه در سوریه زنگ خطر را برای امریکا و رژیم صهیونیستی به صدا درآورده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
جالبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
روسیه دروغ میگوید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار