کد خبر: 928936
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود،
سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود، گفت: در چنین شرایطی پلیس امین مردم و بازوی قدرتمند حاکمیت است و پلیس نیز این مهم را در دستور کار دارد و دنبال می‌کند؛ چراکه حسن عمل پلیس عاملی بوده که مردم پلیس را در کنار خود حس کنند، همانطور که همراهی مردم با پلیس ضامن موفقیت‌های پلیس است.
به گزارش خبرنگار ما، سردار احمد نوریان صبح دیروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی ۱۳‌هزار شهید در عرصه‌های مختلف حفظ نظم، امنیت و آرامش جامعه تقدیم کرده است، گفت: در هر جامعه‌ای امنیت از اولویت‌هاست و در نبود آن به طور قطع چشم انداز خوبی برای پیشرفت و تعالی در جامعه وجود ندارد به همین سبب نظم و امنیت کار ویژه نیروی انتظامی و محصول زحمات و تلاش پلیس در سراسر کشور است.
سخنگوی ناجا درباره انتخاب شعار هفته ناجا اظهار کرد: شعار هفته ناجا با عنوان (پلیس مقتدر، امین مردم) انتخاب شده است که این شعار برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و مجموعه مطالبات مردم است.
سردار نوریان با بیان اینکه فرمانده ناجا نیز همواره به نیرو‌ها تأکید دارند که پلیس مقتدر، امانتدار جان، مال و ناموس مردم است، افزود: شأن مردم اقتضا می‌کند پلیس مقتدر، محبوب و توانمند باشد تا در چنین شرایطی احساس آرامش ایجاد شود. همچنین رشد و تعالی جامعه در گروی این است که پلیس مقتدر بوده تا با ایجاد امنیت فضا را برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و... مهیا کند.
به گفته وی قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود که در چنین شرایطی پلیس امین مردم و بازوی قدرتمند حاکمیت است و پلیس نیز این مهم را در دستور کار دارد و دنبال می‌کند؛ چراکه حسن عمل پلیس عاملی بوده که مردم پلیس را در کنار خود حس کنند، همانطور که همراهی مردم با پلیس ضامن موفقیت‌های پلیس بوده است.
سخنگوی ناجا با بیان اینکه هفته ناجا از ۱۳ تا ۱۹‌مهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: هفته ناجا از مقاطع حساس رسالت ناجا محسوب می‌شود و همه ساله با انعکاس بخشی از دستاورد‌ها و عملکرد‌ها در پی آن هستیم که تأمین امنیت به عنوان مهمترین نیاز جامعه را پیش ببریم. در تلاش هستیم امنیت مردم‌پایه و پایدار را حفظ کرده و ارتقا دهیم این هفته را به نیرو‌های جان بر کف ناجا که در تمامی نقاط کشور فعالیت دارند تبریک می‌گویم.
سردار نوریان در ادامه با اشاره به افزایش ساعت کار مراکز خدمات‌رسانی از جمله پلیس نظام وظیفه، تعویض پلاک، صدور گواهینامه، صدور گواهی عدم سوءپیشینه و صدور گذرنامه گفت: در حال حاضر صدور گواهینامه برابر روال در حال انجام است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ناجا در این هفته تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه، ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی است که به دلایل تخلفات ترافیکی و انضباطی توقیف شده بودند.
به گفته وی ارائه خدمات مردم‌یاری شامل اعزام تیم‌های پزشکی به نقاط کم برخوردار و مرزی توسط بهداری و مرزبانی ناجا، توزیع بسته‌های حمایتی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در نقاط محروم، افتتاح پنج آزمایشگاه تشخیص مواد‌مخدر در استان‌های مختلف از جمله اردبیل، قم و لرستان، تولید سریال گشت ویژه پلیس‌۲، رونمایی از بازی‌های رایانه‌ای، تولید سریال دختر گمشده، تهیه مستند شهدای ویژه ناجا، پخش مستند فرماندهان ناجا، حضور فرماندهان و کارشناسان پلیس در صداوسیما و تولیدات متنوع دیگر از جمله برنامه‌های پلیس در هفته ناجاست.
سردار نوریان با اشاره به رزمایش اقتدار یگان ویژه در ۱۰۰ مدرسه تهران گفت: فراخوان جشنواره فیلم ۱۱۰‌ثانیه‌ای با موضوع مواد‌مخدر و آموزش چهره به چهره در ۵۰۰‌مدرسه و دانشگاه گردهمایی مددکاران و مشاوران کلانتری‌های سراسر کشور و امضای تفاهمنامه با وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مختلف از اقدامات پلیس در هفته ناجاست.
وی در پاسخ به این سؤال که دادگاه کیفری به تازگی برای شش‌مأمور پلیس که در مأموریتی چند متهم را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند حکم قصاص صادر کرده است، آیا پلیس اقدام لازم در خصوص حمایت حقوقی از این افراد انجام خواهد داد؟ گفت: معاونت حقوقی ناجا در بحث حمایت از کارکنان پلیس در مأموریت‌های محوله مشکلی برای آن‌ها پیش می‌آید مصر است و حمایت خواهد کرد هر چند که در این زمینه خلأ‌های قانونی وجود دارد و باید تضمین‌های لازم برای مأمورانی که در مأموریت‌های پلیسی و امنیتی حضور دارند وجود داشته‌باشد. همچنین معاونت آموزشی، برنامه‌ریزی وسیعی برای ارتقای توانمندی جسمی و آموزش‌های انتظامی و امنیتی نیرو‌های پلیس دارد.
سردار نوریان در خصوص امنیت در کشور افزود: امنیت در هر جامعه‌ای، خواسته جامعه است و در نبود امنیت، چشم‌انداز خوبی برای پیشرفت در جامعه نخواهیم داشت؛ پلیس تلاش کرده زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزای مناسبی را به‌کار گیرد و روند رو به رشدی داشته است، تلاش پلیس این است که به نیاز‌های جامعه پاسخ خوبی بدهد، این نگاه راهبردی تاکنون باعث شده بین پلیس و مردم رابطه معنا‌داری باشد.
سخنگوی ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره حمله چند مرد کفن‌پوش و تخریب‌۴۵ خودرو در ورامین گفت: در این رابطه چهار‌نفر بازداشت شده‌اند و این اتفاق در دست بررسی است و به محض بررسی تکمیلی ماجرا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار