کد خبر: 928929
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
FIVB را از داخل ایران حساس کردند
فدراسیون جهانی والیبال نسبت به تغییرات احتمالی فدراسیون والیبال ایران واکنش نشان داد. با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته همانطور که انتظار می‌رفت، بحث حساس شدن مجامع بین‌المللی نسبت به تغییرات احتمالی برخی رؤسای فدراسیون‌ها به واقعیت تبدیل شد.
شيوا نوروزي
‌فدراسیون جهانی والیبال نسبت به تغییرات احتمالی فدراسیون والیبال ایران واکنش نشان داد. با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته همانطور که انتظار می‌رفت، بحث حساس شدن مجامع بین‌المللی نسبت به تغییرات احتمالی برخی رؤسای فدراسیون‌ها به واقعیت تبدیل شد. البته مسئولان فدراسیون والیبال معتقدند پرس‌و‌جو‌های FIVB برایمان مشکل‌ساز نمی‌شود، اما خبردار شدن فدراسیون جهانی از اتفاقات داخلی، آن هم از طریق مسئولان وطنی عجیب و سؤال‌برانگیز است!
احمد ضیایی از جمله رؤسای فدراسیون‌های ورزشی است که قانون بازنشستگی شامل حالش می‌شود، اما اجرای قانون منع به‌کارگیری مدیران را به هیچ‌وجه به نفع ورزش نمی‌داند. تلاش‌های او برای حفظ جایگاهش به حدی بوده که فدراسیون جهانی نیز پیگیر علت فشار قانونی برای استعفای ضیایی شده است. موضوعی که رئیس فدراسیون آن را تأیید می‌کند و تلاش برای حفظ میز ریاستش را حق قانونی خود می‌داند. البته ورزش ایران در سال‌های گذشته تجربه تهدید از سوی مجامع بین‌المللی و حتی تعلیق چند رشته را نیز در کارنامه داشته است؛ قایقرانی، تیروکمان، دوچرخه‌سواری و شنا از جمله فدراسیون‌هایی هستند که پس از تغییرات مدیریتی از سوی فدراسیون‌های جهانی خود تعلیق شدند و ورزش ایران برای حل مشکلات پیش‌آمده متحمل هزینه زیادی شد.

تماس FIVB به نفع والیبال
امیرحسین منظمی اولین مسئولی بود که تماس فدراسیون جهانی را تأیید کرد. با اینکه انتظار نمی‌رفت اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی پای خارجی‌ها را به موضوعات داخلی باز کند، اما شایعات روز‌های اخیر درست از آب درآمد. دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأیید این خبر تماس با فدراسیون جهانی را به سود والیبال ایران خواند: «ما شکایتی به FIVB ارسال نکردیم و فقط به صورت تلفنی با فدراسیون جهانی والیبال در این‌باره صحبت کردیم. باید اطلاعاتمان درباره اساسنامه جدید فدراسیون جهانی کاملاً دقیق باشد تا خدایی ناکرده در صورت بازنشسته شدن افراد دچار محرومیت و تعلیق نشویم. با وجود تماس تلفنی با فدراسیون جهانی والیبال هنوز اساسنامه را دریافت نکردیم و چیزی به دست ما نرسیده، اما در یکی از بند‌های اساسنامه جدید که یکی از دوستانم یک صفحه‌اش را برایم فرستاده، اینگونه آمده که حتماً هرگونه انتصاب و اخراجی باید زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال باشد. این تماس‌ها به این خاطر است که در نهایت والیبال ایران ضرر نکند.»

زیر بار تعلیق نمی‌روم
رئیس فدراسیون والیبال که اجرای قانون منع حضور بازنشسته‌ها در پست‌های دولتی را به ضرر کشور می‌داند، خود را همچنان سرباز نظام می‌خواند و به گفته خودش حاضر نیست هیچ خطری والیبال کشورمان را تهدید کند. احمد ضیایی روز گذشته در گفت‌وگو با مهر در واکنش به حساس شدن FIVB به تصمیمات مدیریتی در ایران اظهار داشت: «به شخصه تماسی با فدراسیون جهانی نداشتم و این تماس از طریق امور بین‌الملل فدراسیون گرفته شد تا در جریان اساسنامه جدید قرار بگیریم و از تعلیق احتمالی والیبال جلوگیری کنیم. ما نمی‌خواهیم غفلت کنیم و اتفاقاتی که در گذشته برای فوتبال و قایقرانی افتاد برای والیبال نیز تکرار شود. نظر من در رابطه با قانون منع به‌کار‌گیری بازنشستگان مثبت نبوده، نیست و نخواهد بود. من سرباز نظام جمهوری اسلامی هستم، اگر روزی به خاطر من قرار باشد والیبال با خطر تعلیق مواجه شود، من زیر بار نخواهم رفت.»

تمکین بی‌چون و چرا
رئیس فدراسیون جودو از معدود رؤسایی بود که برای تحویل دادن پستش با وزارت ورزش صحبت کرده است. محمد درخشان نیز یکی از رؤسای بازنشسته فدراسیون‌هاست که البته بر اجرای قانون مجلس، آن هم بدون تبعیض تأکید دارد. این در حالی است که مسئولان فدراسیون جودوی آسیا نیز از تغییرات احتمالی در فدراسیون ایران آگاه شده‌اند. درخشان در گفت‌وگو با ایسنا به این مسئله اشاره کرد و گفت: «کاملاً تابع قانون هستم و هر زمانی که بگویند، می‌روم و جای خود را به جوانان می‌دهم. وقتی قانونی ابلاغ می‌شود همه باید بدون، چون و چرا از آن تمکین کنند. خودم با دوستان وزارت ورزش تماس گرفتم و گفتم همه جوره برای اینکه ورزش ایران دچار تنش نشود و از این گردنه عبور کند، همکاری می‌کنم و کاملاً آماده‌ام که کنار بروم. البته برخی افراد با اتحادیه جودوی آسیا همکاری می‌کنند، متأسفانه آن‌ها در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند، اما این به معنای این نیست که من بخواهم اقدامی بکنم یا آن‌ها برنامه‌ای برای این موضوع داشته باشند، فقط در جریان رقابت‌های جهانی باکو، رئیس اتحادیه جودوی آسیا به صورت سرپایی وقتی من را دید، از من پرسید ماجرا چیست و من فهمیدم که او در جریان این موضوع قرار گرفته است. حال اینکه فدراسیون جهانی هم از این موضوع مطلع شده یا نه، نمی‌دانم. از رسانه‌ها انتظار داریم با موضوع کنار رفتن بازنشسته‌ها بهتر برخورد کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار