کد خبر: 928877
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است.
جوان آنلاین:‌ آلیس ولز، معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در یک نشست رسانه‌ای افزود: با وجود این ناامیدی، آمریکا تأثیر تحریم‌های این کشور علیه تهران در خصوص بندر چابهار را مورد بررسی قرار خواهد داد و در باره موضوع چابهار، در فرایند بررسی روند اعمال تحریم‌ها هستیم.

وی گفت: روند بازنگری در حال انجام است و ما نگرانی و علاقه مندی در زمینه افزایش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند را بسیار جدی می‌گیریم.

ایرنا نوشت: به گفته کارشناسان منطقه، اگر چه آمریکا در صدد تحریم کامل بندر چابهار است، اما از طرف دیگر با مخالفت شدید دولت‌های هند و افغانستان مواجه شده است و تا کنون در روند متقاعد کردن کشور هند برای تحریم بندر چابهار موفق نبوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار