کد خبر: 928816
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
رئیس شورای شهر تهران گفت: ماهانه هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و نگهداشت شهر تهران می‌شود.
جوان‌آنلاین: محسن هاشمی رفسنجانی بهرمانی در ابتدای نودمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ۷ مهر روز آتش‌نشان اظهار کرد: فرا رسیدن روز آتش‌نشان را گرامی می‌داریم و با توجه به اینکه بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهری در کمیسیون‌های شورا آغاز می‌شود از سیستم آتش‌نشانی و بسیاری از زیرساخت‌های مدیریت شهری از کمبود منابع رنج می‌برند لازم است درباره چگونگی ساختار تأمین مالی شهرداری نکاتی را اشاره کنم.

وی افزود: پایدار بودن و متوازن بودن دو ویژگی مهمی است که باید در ساختار تأمین مالی مدیریت شهری تثبیت شود، منابع پایدار به منابع مالی گفته می‌شود که از جنس واگذاری دارایی‌ها و سرمایه‌ها یا فروش فضا‌های شهری که یک بار مصرف هستند، نیستند و قابل تجدید و استفاده هستند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد:، اما منابع مدیریت شهری علاوه بر پایدار بودن، باید متوازن نیز باشند، بدین معنا که ما نمی‌توانیم هزینه‌های اداره شهر را کلا بر دوش یک گروه از منابع، حتی منابع پایدار قرار دهیم، نتیجه نامتوازن بودن منابع، عدم تعادل بین هزینه‌ها و منابع و کسری بودجه و در نهایت تعطیل شدن بخشی از وظایف مدیریت شهری است.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی ادامه داد: اگر امروز مشاهده می‌کنید در بحث تأمین تجهیزات مدیریت شهری از اتوبوس گرفته تا واگن‌های مترو و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی و سایر تجهیزات خاص مورد نیاز مدیریت شهری با کمبود‌های جدی مواجهیم و امروز با این شرایط ارزی تأمین آن بسیار دشوارتر از گذشته شده نتیجه نامتوازن بودن ساختار مالی مدیریت شهری است.

وی گفت: توازن در منابع مالی مدیریت شهری به این معناست که برای هر هزینه‌ای منابعی متناظر و متجانس با آن تعریف شود. هزینه‌های پسماند، هزینه ساخت بزرگراه‌ها و پل‌ها و تونل‌ها نیز که توسط خودرو‌ها استفاده می‌شود باید توسط استفاده‌کنندگان پرداخت شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: نتیجه عدم توازن در مدیریت شهری این شده است که ماهانه هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و نگهداشت شهر می‌شود و اقدامات زیرساختی و زیربنایی که اهمیت بالایی دارند در اولویت دوم قرار می‌گیرد در حالیکه توازن در ساختار مالی مدیریت شهری برقرار بود، منابع این گروه از هزینه‌ها به صورت مستقیم و مشخص تامین می‌شد و بر اثر کمبود بودجه فعالیت‌های ضروری زیربنایی شهر معطل نمی‌ماند.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش‌های کمیسیون‌های تخصصی کمیته بودجه و تفریق شورا دو ویژگی توازن و پایداری در ساختار مالی مدیریت شهری تهران در برنامه سوم توسعه شهرداری نهادینه شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار