کد خبر: 928653
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد اردبیل گفت: 256 مدیر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی استان فعالیت دارند.

هاشم علایی با اشاره به اینکه مدیران کنترل کیفیت به عنوان ناظران فنی سازمان ملی استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش مشغول به فعالیت هستند، افزود: بر اساس تبصره ۶ ذیل ماده ۹ قانون و مقررات سازمان ملی استاندارد، مسئولیت کنترل کیفیت فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، در واحدهای تولیدی و خدماتی به عهده افرادی تحت عنوان مدیران کنترل کیفیت است بطوریکه  این افراد باید دارای تحصیلات لازم و تجربه کافی در مورد کالا و خدمات ارائه شده در واحدهای فوق باشند.

وی  با اشاره به فرایند  انتخاب مدیران کنترل کیفیت افزود: عموماً افراد معرفی شده توسط واحد تولیدی، دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط با صنعت مربوطه بوده که پس از شرکت در آزمون و گذراندن دوره کارآموزی و همچنين احراز صلاحیت از کمیته تائید صلاحیت استان موفق به دریافت پروانه شده‌ و به عنوان مدیر کنترل کیفیت واحد تولیدی به صورت اشتغال پایدار مشغول فعالیت می شوند.

علایی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری 29 نفر به عنوان مدیران کنترل کیفیت با تایید این اداره کل در واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشغول به کار شده‌اند، یادآور شد: همچنین تعداد50 پروانه تایید صلاحیت مسئولین کنترل کیفی نیز در همین مدت زمان تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد در ادامه با اشاره به ضرورت امر آموزش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی و آگاهی این افراد از آخرین دستاوردهای علمی و کیفی، افزود: سالانه 20 ساعت دوره آموزشی موظفی و متناسب برای آنها توسط اداره کل و مراکز آموزشی همکار برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

مدیرکل استاندارد در ادامه با بیان اینکه انطباق محصولات واحدهای تولیدی با استانداردهای مربوطه رابطه مستقیم با عملکرد صحیح و دقیق مدیران کنترل کیفیت واحدها دارد، گفت: هدایت و کنترل فعالیتهای کیفی به منظور کنترل و بهبود کیفیت، ایمنی محصول و بهبود رضایت مشتری از مسئولیت های مدیر کنترل کیفیت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حضور تمام وقت و دائم در یک نوبت کاری از وظایف مدیر کنترل کیفیت است، بر ضرورت آگاهی مدیران کنترل کیفیت به وظایف قانونی خود و همچنین آشنایی کافی با مبانی قانون کار تاکید نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر