کد خبر: 928588
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
با اجرای طرح «کوچه‌میزین افتخاری»
یادمان شهدای محلات و کوچه های کهن‌شهر تبریز توسط شهردار تبریز رونمایی شد.

مهندس ایرج شهین باهر، شهردار تبریز با رونمایی تابلوی یادمان شهدای محلات و کوچه های تبریز دستور عملیاتی شدن این طرح را در تمامی مناطق شهرداری تبریز صادر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگ شهادت در برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز، اظهار کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن نام شهیدان، کمتر از شهادت نیست»، این طرح توسط شهرداری تبریز اجرا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عکس، مشخصات و قسمتی از وصیت نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس بر سردر کوچه های کلانشهر تبریز نصب می شود، اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای اجرایی کردن، فرمایشات مقام معظم این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می کند.

 

به گفته شهردار تبریز، این طرح از خیابان شهید جدیری آغاز و با همکاری مدیران تمامی مناطق ، در همه خیابان های این کلانشهر تبریز به بهترین شکل ممکن اجرا می شود.

براساس این گزارش، شهرداری تبریز با اجرای طرح "کوچه میزین افتخاری" هزار و 200 کوچه مزین به نام شهدا را با نصب تابلوهای جدید ساماندهی می کند.

شهرداری تبریز با همکاری سپاه عاشورا و بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، نسبت به ساماندهی و نصب تابلوهای متحدالشکل بر سر کوچه هایی اقدام می کند که به نام شهدا مزین شده اند.

در مرحله نخست این طرح، هزار و 200 کوچه در محلات مختلف کلانشهر تبریز شناسایی شده و در ادامه نیز معابر دیگر شناسایی و ساماندهی می شوند.

تابلوهای جدید علاوه بر نام شهدا، حاوی تصاویر، اطلاعات فردی، محل شهادت و فرازی از وصیت نامه هر شهید خواهد بود.

این طرح از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز به عنوان دبیر شورای نامگذاری اماکن و معابر با مشارکت امور ایثارگران شهرداری تبریز به اجرا در می آید.

مراسم ویژه و رونمایی از تابلوهای "کوچه میزین افتخاری" شامگاه روز پنجشنبه ساعت در مسجد جناب حر شهید جدیری برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم، ضمن رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری»، تفاهم نامه اجرایی این طرح با حضور شهردار تبریز، جانشین سپاه عاشورا و مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی به امضا رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر