کد خبر: 928557
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه:
رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه گفت: بی‌تردید شهر قوشچی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش فراوانی در منطقه داشته و مصداق بارز نیروهای آتش به اختیار هستند که در تامین امنیت منطقه نقش فراوانی دارند.

یعقوب پوراسد اظهار کرد: بی‌تردید شهر قوشچی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش فراوانی در منطقه داشته و امثال افرادی مانند«کاظم خان قوشچی» مصداق بارز نیروهای آتش به اختیار بوده که در تامین امنیت منطقه نقش فراوانی داشتند.

وی گفت: مردم قوشچی غیور بوده و در حفاظت از ناموس، غیرت و شرف آذربایجان نقش موثری داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناامنی‌هایی از سوی ضد انقلاب و تروریست‌ها در منطقه ایجاد می‌شد که در تامین امنیت منطقه نقش بزرگی را بر عهده گرفتند.

رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه با اشاره به اینکه مردم شهر قوشچی نقش بسزایی در جهت گسترش سیستم حمل و نقل کشور بر عهده دارند افزود: با همه نقشی که این منطقه در تامین امنیت و اقتصاد کشور بر عهده دارد اما از خشکسالی شدید رنج برده تا جایی که کشاورزی در حال از بین رفتن است و جوانان بیکار نیز مجبور به مهاجرت شده اند.

وی تصریح کرد: بی‌شک برگزاری مراسماتی همچون یادواره شهدا در این شهر سبب حضور مسئولان استانی در قوشچی و در نتیجه حل مشکلات مردم این شهر می شود و علاوه بر آن، مردم و نسل جوان نیز با رشادت‌های شهدا آشنایی می‌یابند.

پواسد بیان کرد: با توجه به اینکه نهادهای فرهنگی نتوانسته اند حماسه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس را معرفی کنند، با برگزاری چنین یادواره‌هایی در حد وسع این رشادت‌ها معرفی شده و فضای جامعه عطرآگین می شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین یادواره‌هایی باید به مسئولان یادآوری شود که به خاطر شهدا در مسند مسئولیت و پست و مقام نشسته‌اند افزود: این در حالی است که متاسفانه برخی مسئولان، درخواست‌های افراد فقیر را به سخره گرفته در حالی که اگر فرهنگ شهادت گسترش می‌یافت و مسئولان شهدا را به یاد می‌آورند، هیچ گاه اقدام به مسخره مردم نیازمند نمی‌کردند.

رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه گفت: زمانی مردم ایران با اطاعت از فرامین امام خمینی(ره) به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و جان خود را فدا کردند بنابراین اگر مسئولان، مردم را از خود بدانند باید به حل مشکلات آنان اهتمام جدی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر