کد خبر: 928534
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
چرا شبکه تخصصی فیلم و سریال کیفیت تصویری بالای ندارد؟
آی فیلم که شبکه تخصصی پخش فیلم و سریال ایرانی است و به واسطه پخش فیلم‌ها و سریال‌های خاطره انگیز یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های صداو سیما شده است می‌طلبد که با کیفیت بهتری آثارش را به مخاطبان عرضه کند.

سرويس فرهنگي جوان آنلاين ؛ وحيد مهري: از زمانی که تلویزیون‌های خانه مردم سیاه و سفید بودند و تلویزیون رنگی داشتن یک نوع لاکچری بودن محسوب می‌شد سال‌های زیادی نمی‌گذرد. مردم زیاد برایشان مهم نبود که درختانی که در فیلم‌ها می بینند چرا به جای سبز،خاکستری‌اند؟ خودشان در ذهنشان به تصاویر رنگ می‌دادند و از جعبه جادو لذت می‌بردند. اما چند سال کافی بود تا نه تنها تلویزیون‌های سیاه و سفید بلکه کلا تلویزیون‌های بزرگ دارای لامپ تصویر کنار بروند و به جای آن تلویزیون‌های LCD و چندی بعد هم LED و OLED به خانه‌های مردم وارد شوند. طبیعتا مردمی که این گیرنده‌ها به خانه‌هایشان وارد شد دیگر برایشان مهم شد که چه تصویری می‌بینند. درکشان از تصویر و شناختشان از بُعد دیگر سینما (و مشتقاتش) بالاتر رفت و علاوه بر داستان جذاب کیفیت خوب تصویر نیز برایشان مهم شد.
صدا و سیمای ایران نیز چند سالی است که با درک این موضوع به سمت راه اندازی شبکه‌های HD (High Definition به معنی وضوح بالا) رفته است و برخی شبکه‌ها که بیشتر با موضوع سرگرمی درگیر هستند مانند شبکه‌های سوم سیما و تماشا از کیفیت پخش SD به HD رفته‌اند. اما یکی از شبکه‌هایی که علیرغم داشتن مخاطب زیاد و تخصصی بودن در حوزه فیلم ، سريال و سرگرمی، همچنان مخاطبان خود را از پخش با کیفیت فیلم‌ها محروم کرده شبکه آی‌فیلم است.
البته آی‌فیلم مدتی پخش اچ‌دی هم داشت اما بعد از مدتی این پخش بدون اطلاع قبلی به مخاطبان حذف شد و اعتراض های بینندگان‌ش را هم در پی داشت.
آي فيلم كه شبكه تخصصي پخش فيلم و سريال ايراني است و به واسطه پخش فيلم ها و سريال هاي خاطره انگيز يكي از پرمخاطب ترين شبكه هاي صداو سيما شده است مي طلبد كه با كيفيت بهتري آثارش را به مخاطبان عرضه كند.

این روزها در جهان، عرصه رسانه به عرصه رقابتی نفس‌گیر تبدیل شده است. هر رسانه می‌کوشد با ارائه بهترین خدمات چه از لحاظ کیفی چه از لحاظ کمی به مخاطبانش، خود را به قول ورزشی ها در کورس نگه دارد و هر گونه لغزش یا کوتاهی نسبت به خواست مخاطبان ممکن است منجر به حذف از این عرصه شود.
ممکن است در امور فنی پخش اچ‌دی مسائلی وجود داشته باشد یا دلایلی که ما نمی‌دانیم باعث قطع پخش آی‌فیلم اچ‌دی شده باشد اما این کار ریسکی بزرگ برای شبکه‌ای است که رقبای قدرتمندی چه در شبکه نمایش داخلی ایران و چه در سطح فیلم و سریال جهانی و شبکه‌های ماهواره‌ای دارد، آی‌فیلم اگر می‌خواهد جا نماند باید هر چه زودتر خود را ارتقا دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
عجب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار