کد خبر: 928445
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا درباره نمایش تبلیغاتی جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهارنظر کرد.
جوان آنلاین: یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا درباره نمایش تبلیغاتی جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهارنظر کرد.

«جارت بلانک»، هماهنگ‌کننده سابق وزارت خارجه آمریکا در امور اجرای «برجام» درباره شوی تبلیغاتی جدید «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهارنظر کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با نمایش تصاویری مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای شناسایی کرده است. وی با تکرار ادعای سرقت اسناد هسته‌ای از ایران، با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است.

«بلانک» در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «گاردین» درباره میزان اهمیت ادعای جدید نتانیاهو گفت: «من مشکوکم زیرا، این روشی عجیب و غیرموثر برای منتشر کردن چنین اطلاعاتی است. اما اگر مشخص شود که ایرانی‌ها [قوانین را]نقض کرده‌اند، مسئله فرق خواهد کرد.»

نتانیاهو، چندین بار تا کنون تلاش کرده با استفاده از ابزار‌های تصویری ادعا‌هایی را علیه ایران مطرح کرده است. او در سپتامبر سال ۲۰۱۲ هم هنگام سخنرانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه یک نقاشی که بسیار به سخره گرفته شد تلاش کرد نشان دهد ایران فاصله چندانی با ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار