کد خبر: 928434
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
«عادل الجبیر» وزیر امورخارجه عربستان روز پنجشنبه توافق ترکیه و روسیه در مورد ادلب واقع در شمال غربی سوریه را مناسب و یک گام مثبت تعبیر کرد.

جوان آنلاین: الجبیر این اظهارات را روز پنجشنبه در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرده است.

وزیر امورخارجه عربستان ادامه داد: زمانی که شما در جلوگیری از تشدید و وخامت یک جنگ موفق عمل کنید، در این صورت می توان از آن به گامی مثبت تعبیر کرد.

وی گفت: البته ما امیدواریم که موضوع ادلب در چارچوب مذاکره حل و فصل شود، همچنان این مساله را یک تحول مثبت می بینم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای اش سی ام شهریورماه گذشته در سوچی به توافقاتی درباره صلح در استان ادلب رسیدند و یادداشت تفاهمی درباره تثبیت وضعیت در مناطق کاهش تنش در ادلب امضا کردند.

پوتین در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: تصمیم گرفتیم تا 15 ماه اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه، یک منطقه غیرنظامی به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد کنیم.

رییس جمهوری روسیه یادآورشد، این محدوده زیر نظر واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه خواهد بود.

رئیس جمهوری ترکیه نیز با تاکید بر حضور نیروهای نظامی کشورش همراه با روس ها در این منطقه بر توافق آنکارا و مسکو درباره نابودی گروه های تروریستی در استان ادلب سوریه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه عربستان البته از پاسخ به موضع ریاض در مورد تصمیم روسیه برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به سوریه خودداری کرد.

روسیه به دنبال ساقط شدن یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در جریان تجاوز هفته گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد، تا دو هفته آینده سامانه اس 300 را به سوریه تحویل می دهد.

سامانه اس 300 قابلیت نصب ثابت و حمل با خودرو را دارد و وزن کلاهک جنگی آن 133 کیلوگرم است که توانایی انهدام اهداف بدون برخورد مستقیم را داراست.

سامانه اس 300 مجهز به موشک هایی با برد 47، 75 و 150 کیلومتر است و توانا سرنگونی اهدافی با فاصله 25 کیلومتر را نیز داراد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار