کد خبر: 928391
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
استقلال پرسپولیس را صدرنشین می‌کند یا پرسپولیس استقلال را احیا
هفته هشتم رقابت‌های لیگ در حالی امروز با برگزاری دو دیدار استارت می‌خورد که همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی و دربی ۸۷ است، به مصاف حساس پرسپولیس و استقلال که ساعت ۱۸:۳۰ با سوت فغانی آغاز می‌شود.
دنیا حیدری
هفته هشتم رقابت‌های لیگ در حالی امروز با برگزاری دو دیدار استارت می‌خورد که همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی و دربی ۸۷ است، به مصاف حساس پرسپولیس و استقلال که ساعت ۱۸:۳۰ با سوت فغانی آغاز می‌شود.

بردی دیگر پرسپولیس را بعد از هفته‌ها به صدر جدول بازمی‌گرداند، بردی که نه‌فقط صدرنشینی را برای سرخپوشان به دنبال خواهد داشت که می‌تواند این تیم را برنده دربی کند و انگیزه و روحیه شاگردان برانکو را نیز برای مقابله با السد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد، موفقیتی که برای پروفسور و شاگردانش مانند یک تیر است و چند نشان که البته دستیابی به آن نباید کار سختی باشد. برخلاف یاران برانکو، حریف آبی‌پوش شرایط چندان خوشی ندارد. یاران شفر ماه‌هاست که رنگ برد به خود ندیده‌اند و نتیجه‌ای بهتر از مساوی کسب نکرده‌اند. البته در لیگ، نه در بازی‌های آسیایی که آخرین آن در نهایت به حذف استقلال از لیگ قهرمانان انجامید تا ناکامی‌های این تیم تکمیل شود. داستان دربی، اما با همه بازی‌ها تفاوت دارد و این را برانکو هم به خوبی می‌داند.

بازی غیرقابل پیش‌بینی
مرد کروات نیمکت سرخپوشان اولین چیزی که در مقابل خبرنگاران می‌گوید، این است که دوست ندارم بازنده باشم: «من فقط دوست دارم، ببرم. چه برابر استقلال در دربی باشد چه در مصاف با السد در لیگ قهرمانان. خوب می‌دانیم که بازی سختی داریم. درست است که الدحیل را بردیم و به نیمه‌نهایی رسیدیم، درست است که در یک قدمی صدر جدول هستیم، اما در دربی مهم نیست که کجای جدول باشی یا در چه شرایطی. نتیجه این بازی همیشه نامشخص و غیرقابل پیش‌بینی بوده، چراکه در نهایت در دربی این بازیکنان هستند که تأثیرگذارند، نه شرایط. در دربی باید شجاعانه بازی کنیم. با حمایت‌های هوادارانمان در ورزشگاه و خارج از ورزشگاه می‌توانیم دربی را ببریم.»

برانکو موفق‌تر از شفر
پرسپولیس این فصل پنج بازیکن ملی‌پوش خود را از دست داد، اما برانکو از همان ابتدا گفت که به تیمش و نفرات آن اعتقاد دارد. او در واقع تیمش را با عالیشاه، بشار رسن و نوراللهی و چند بازیکن جوان که معتقد بود هفته به هفته بهتر می‌شوند، تقویت کرد و توانست نتایج قابل قبولی بگیرد و از این لحاظ از شفر موفق‌تر است. مرد آلمانی نیمکت استقلال، اما این فصل نتوانست خود را با شرایط تیمش وفق دهد و تحولی را که فصل گذشته در این تیم ایجاد کرده بود، ادامه دهد تا جایی که امشب در حالی برابر مدافع عنوان قهرمانی صف‌آرایی می‌کند که با کسب تنها هفت امتیاز از شش بازی گذشته در رده یازدهم جدول جا خوش کرده است، در حالی که پرسپولیس با ۱۵ امتیاز، تنها یک گام تا بازگشت مجدد به صدر جدول فاصله دارد.

سورپرایز شفر
برانکو می‌گوید که دو تیم آنقدر از هم شناخت دارند که سورپرایزی در کار نباشد، اما این مسئله شاید در خصوص استقلال صدق نکند، چراکه هنوز مشخص نیست که حسینی درون دروازه می‌ایستد یا رحمتی. منتظری فصل گذشته به دلیل بازی‌های خوب روزبه چشمی دربی رفت و برگشت را از دست داد، اما حالا بازیکن کلیدی شفر است. وریا غفوری این فصل مدام در حال رفت و آمد در پست وینگر راست است، اما شنیده می‌شود در دربی دفاع راست خواهد بود، شاید، چون قدرتی و متعصب بازی می‌کند و می‌تواند زهر پرسپولیس را بگیرد. مهم‌ترین دغدغه شفر شاید سرماخوردگی بی‌موقع فرشید باقری باشد، بازیکنی که قرار است به عنوان فرمانده جدید آبی‌ها وظایف تخریبی و قدرتی میانه میدان را به دوش بکشد. البته به شرط اینکه آمادگی کامل را داشته باشد. طارق همام هم می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شفر در پست وینگر باشد.

۱۱ مرد برانکو
کمتر کسی تصورش را می‌کرد پرسپولیس با دست خالی باز هم یکی از مدعیان باشد، اما برانکو بار دیگر جادو کرد. حالا مهم‌ترین بازی او دیدار امشب با استقلال است و باید با ترکیبی حساب شده تیمش را آماده جدالی غیرقابل پیش‌بینی کند. البته برانکو برای انتخاب گلر کوچک‌ترین مشکلی ندارد، چراکه هر دو دروازه‌بانش آماده، باروحیه و باانگیزه هستند.

ترکیب قلب دفاعی پرسپولیس هم بدون شک باید سیدجلال و شجاع، مدافعان باتجربه برانکو باشند البته با کمک ماهینی و انصاری در طرفین. کامیابی‌نیا هم با نیمکت‌نشینی در بازی قبل، حالا آماده مصاف با استقلال است. نوراللهی به عنوان یکی از بازیکنان همیشه موفق در دربی، می‌تواند زوج خوبی برای کمال باشد. در کناره‌های خط هافبک هم تکنیک بالا، سرعت، دقت در ارسال و همچنین شم گلزنی سیامک نعمتی و بشار رسن خیال برانکو را تا حدود زیادی راحت کرده است. در خط حمله علیپور و منشا آماده‌ترین‌های پرسپولیس هستند که می‌توانند تهدیدی جدی برای خط دفاع استقلال باشند. البته به شرط اینکه یکی از آن روز‌های خوب خود را تجربه کنند، هرچند که مصدومیت بازیکنان اصلی در طول هفته‌های گذشته و بازی خوب نفراتی، چون شایان مصلح، حمیدرضا طاهرخانی و البته آدام همتی می‌تواند کار برانکو را در چیدن ترکیب سخت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار