کد خبر: 928351
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
ادوارد خاچاتوریان، رایزن فرهنگی سفارت ارمنستان در ایران ضمن بازدید از موزه و پاناروما مقاومت و ابراز خرسندی از دعوت صورت پذیرفته، این مجموعه را حیرت انگیز و بسیار تاثیر گذار دانست.
جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ ادوارد خاچاتوریان، رایزن فرهنگی سفارت ارمنستان در ایران ضمن بازدید از موزه و پاناروما مقاومت و ابراز خرسندی از دعوت صورت پذیرفته، این مجموعه را حیرت انگیز و بسیار تاثیر گذار دانست.
 
ایشان بعد از بازدید در جلسه‌ای مشترک با دکتر جعفری، مدیرعامل مجموعه، به بررسی زمینه‌ها همکاری مشترک پرداخت. وی در ابتدای این جلسه ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت در گذشت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و ابراز همدردی مردم ارمنستان با مردم ایران، افزود: از دعوت شما و آشنایی من با چنین موزه حیرت انگیزی، سپاسگذارم. موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، بسیار عالی و تحسین برانگیز است. این اولین موزه‌ای است که در ایران بازدید کردم و معتقدم باید جنگ ایران و عراق به طریق تاثیرگذار برای همگان شرح داده شود.

در ادامه مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کرد: ایران و ارمنستان همواره در طول تاریخ روابط دوستانه داشته‌اند و حسن همجواری در مورد آن‌ها صادق بوده است. امید است که روابط و همکاری‌های موزه با سفارت ارمنستان، همچون گذشته تداوم داشته باشد. وی پس از اشاره به فداکاری شهدا و جانبازان ارامنه در طول جنگ تحمیلی، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا نقش شهدای ارامنه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خوبی نمایش داده شود و اختصاص مکانی ویژه برای نمایش یادگاری‌ها و یاد بود‌های این عزیزان در موزه، از جمله این اقدامات بوده است. جلسات متعدد با شورای خلیفه‌گری ارامنه، منجر به انعقاد تفاهمنامه میان موزه و این شورا در جهت حفظ و پاسداشت، جانفشانی‌های ارامنه در طول جنگ هشت ساله، شده است. چاپ کتب در مورد شهدای ارامنه و آماده سازی تاریخ شفاهی این عزیزان از جمله اقدامات دیگر موزه بوده است.

خاچاتوریان در ادامه گفت: من ایران را دوست دارم و به انجام همکاری‌های مشترک با موزه علاقه مندم و وظیفه حرفه‌ای من در ایران، برقراری این گونه ارتباطات و همکاری هاست. برای من بسیار مهم و ارزشمند بود که در بخشی از موزه شما به نمایش آثار ارزشمند شهدای ارامنه پردداخته شده بود و حتی دیدن اسم شهیدی، که با من تشابه اسمی داشت، بسیار تاثیرگذار بود. ما آماده برقراری همکاری میان موزه شما و موزه جنگ ارمنستان هستیم و خواهان برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی نیز با مجموعه شما نیز هستیم. در پایان این برنامه هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیرعامل مجموعه به ایشان تقدیم گردید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار