کد خبر: 928288
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ماندن احمد ضیایی را در شرایط فعلی به نفع والیبال دانست و گفت: اگر قوانین اجازه ماندن به ضیایی را نداد از داورزنی توقع داریم که از افراد والیبالی حمایت کند.
 
آمدن ضیایی به فدراسیون اشتباه بود اما ماندنش به نفع والیبال است

جوان آنلاین: بهنام محمودی درباره کسب نتایج تیم ملی والیبال در رقابتهای قهرمانی جهان گفت: اگر بخواهیم از منظر کارشناسی و به دور از احساسات جایگاه واقعی والیبال را بسنجیم، باید بگویم که جایگاه واقعی ایران در حال حاضر کسب عنوان ۷-۱۰ دنیا است. گاهی ممکن است رتبه ۵ یا ۶ را کسب کنیم که اینها بستگی به شرایطی مانند قرعه‌کشی رقابتها، انگیزه و سلامت بودن بازیکنان دارد. در غیر این صورت، اگر قرعه خوبی نداشته باشیم و کمی فشار نیز بر روی تیم باشد، هفتم تا نهم و اگر هم بدشانسی نصیبمان شود، عنوان های یازده تا دوازده را کسب می کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در ادامه افزود: بازی دوباره مقابل بلغارستان باعث و بانی نتایج کسب شده بود و همانطور که دیدید بلغارستان در دو بازی بعدی خود نتایج را واگذار کرد. تیم ملی در دور مقدماتی مسابقات در گروه خوبی قرار داشت و در مقایسه با سایر گروه ها شرایط بهتری داشتیم اما متاسفانه چنین اتفاقاتی رخ داد و نتیجه را واگذار کردیم.

وی در ادامه افزود: بالاخره ماهیت ورزش این است و یک سری اتفاقات رخ می دهد. تیم هایی می توانند نتایج خوبی کسب کنند که برنامه ریزی خوب، دیدارهای تدارکاتی مناسب، لیگ پویا، پشتوانه سازی و مدیریت خوبی داشته باشند و به این ترتیب می توانند بسیاری از موانع را کمتر کنند. اما به هر حال این اتفاقات جزء لاینفک ورزش است و بالاخره جذابیت ورزش به این مسائل است.

محمودی در پاسخ به این سوال که عده ای مقصر ناکامی تیم ملی را کولاکوویچ، عده ای تصمیم وزارت ورزش برای اعزام تیم به بازی‌های آسیایی و برخی نیز مدیریت فدراسیون می دانند، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: نه، اینطور نیست. به اعتقاد من ما می توانیم  بازی های آسیایی را به چشم دیدارهای تدارکاتی خوب نگاه کنیم چرا که بازی های آسیایی مانند اردوهای برون مرزی برای تیم ملی بود.

این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که حضور در بازی های آسیایی می توانست فرصتی برای تیم «ب» باشد تا جوانان ما در آن بازی ها خود را نشان دهند و ضعف تیم ملی در دریافت و سایر پست‌ها برطرف شود، گفت: به هر حال اینها سیاست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود که بر روی طلای والیبال حساب کرده بودند. شاید اگر من نیز بودم این کار را می کردم. بعد از بازی های آسیایی نیز تیم ملی در یک تورنومنت شرکت کرد که آن هم برای تیم شرایط خوبی ایجاد کرد.  نیاز ما این است تا از حضور جوانان در لیگ‌های جهانی بیشترین استفاده را ببریم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر دقت کرده باشید، سایر تیم ها در لیگ های جهانی بیشترین استفاده را از جوانان می‌برند و اگر ما بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا در لیگ‌های جهانی فرصت بیشتری به جوانان بدهیم بهتر است چرا که میدان رقابت‌های جهانی جای کسب تجربه نیست و قطعاً ما باید از جوانانی مانند توخته، شریفی، مجرد و یلی در لیگ های جهانی سال آینده استفاده بیشتری کنیم تا آنها نیز انگیزه بگیرندو با کسب تجربه بیش‌تر آماده حضور در رقابت‌های جهانی شوند.

وی در ادامه افزود: مقاطعی در ورزش وجود دارد که برای تغییر نسل تیم ملی دچار یک افت می شود و تیم هایی موفق می شوند که با مدیریت و برنامه ریزی خوب این افت را به حداقل برسانند.

وی درباره کولاکوویچ نیز گفت: کولاکوویچ بخشی از ماجرا است. او به جوانان اعتماد خوبی دارد. او جزء ۱۰-۱۵ مربی خوب دنیا است، بستگی دارد که چه انتظاراتی از او داریم. کولاکوویچ یکی از مربیان صاحب نام است و ممکن است گاهی دچار اشتباه شود. اما واقعیت امر این است والیبال ما دچار مشکلاتی مانند بی کیفیتی لیگ و بی انگیزه بودن بازیکنان شده است، همانطور که می دانید آنها به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور لیگ های داخلی را ترک کرده اند و برای حضور در لیگ خارج مهیا می شوند. من فکر می کنم اگر این اتفاقات تکرار شود و بازیکنان بزرگ و باتجربه از ایران بروند، والیبال ما دچار افت خواهد شد.

محمودی در پاسخ به این سوال که برای والیبال بهتر است که کولاکوویچ در ایران باقی بماند یا خیر؟ گفت: خیلی با تغییر مداوم موافق نیستم، مانند کشورهای عربی که همیشه در حال تغییر هستند. ابتدا باید دید قرارداد کولاکوویچ به چه صورت است و خواست و اهداف فدراسیون چیست. من در جریان اهداف فدراسیون نبودم، قطعاً فدراسیون اهداف و برنامه ریزی هایی را در زمان انتخابات داشته است و رفتن بر روی سکوی المپیک ۲۰۲۰ یکی از این اهداف می باشد. اگر می خواهیم والیبال ما بر روی این سکو برود، قطعاً باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد که من در جریان این برنامه ریزی های فدراسیون و کولاکوویچ نیستم. ما حتی اگر بخواهیم کولاکوویچ را در ایران نگهداریم، باید چند مربی خوب ایرانی نیز در کنار داشته باشیم تا بتوانند به او بیشتر کمک کنند.

محمودی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به بحث قانون منع بازنشستگی مدیران، آیا قصد کاندیدا شدن برای ریاست فدراسیون را دارد یا خیر؟ گفت: من به این موضوع فکر نکرده ام و همیشه نیز اعلام کرده ام که آمدن ضیایی به والیبال اشتباه بوده است. متاسفانه ضیایی هیچ تجربه ای در والیبال ندارد. درست است که او نایب رئیس فدراسیون بوده اما هیچ تخصص و تجربه ای در والیبال نداشته است. او تنها به والیبال علاقه مند بوده است اما حال که او به والیبال آمده، فکر می کنم که ماندن او به نفع والیبال است. البته اگر قوانین به او این اجازه را بدهد تا در والیبال بماند.

او در ادامه گفت: اما اگر قوانین اجازه ماندن را به ضیایی ندهد، ما از داورزنی توقع داریم از افرادی که از خانواده والیبال هستند حمایت کنند، او یکی از مدیران خوب والیبال بوده و توانسته است در کنار یزدانی خرم تاثیرات مثبتی در والیبال داشته باشد. او باید از افرادی حمایت کند که سبقه و عقبه خوبی در والیبال داشته و می توانند در این زمینه کمک کنند و از خانواده والیبال باشد. یکی از ویژگی های والیبال این است که به دلیل حضور داوزنی در وزارت بیشتر می تواند در این زمینه حمایت شود و این توقع ما از داورزنی و سلطانی فر است.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا خود شما قصد کاندیداتوری دارید یا خیر؟ گفت: در مورد خودم نمی دانم، باید صلاح و مشورت کنم و اگر خانواده والیبال صلاح دانستند، شرکت می کنم. چرا که علاقه ای زیادی به پست و سمت ندارم و می خواهم تنها فردی تاثیرگذار در والیبال باشم همانطور که در  دوران بازیگری خودم تلاش  کردم تا صادقانه خدمت کنم، چرا که امثالِ من والیبال را به خوبی می شناسیم و دست به دست هم می دهیم تا والیبال در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و از استعدادهای خوب والیبال به خوبی استفاده کنیم. اگر درست پشتوانه سازی کنیم جایگاه والیبال ما بالاتر است.

او در ادامه افزود: جایگاه والیبال ایران بسیار بالا است به شرطی که ما بتوانیم از پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. امثال ضیایی زمانی که در والیبال حاضر می شوند، چندین مشاوره در کنار خود دارند. اما امثال من می توانیم تاثیر بیشتری داشته باشیم. با این شرایط اقتصادی موجود هر کسی که بخواهد در والیبال حاضر شود در حقیقت آبرویش را در کف دست گذاشته است.

او در ادامه به رسول خادم اشاره و خاطرنشان کرد: والیبال به فردی از خانواده خود نیاز دارد، مانند رسول خادم که در کشتی و با دست خالی کار می کند اما نتایج خوبی کسب می کند چرا که او از خانواده کشتی است و شناخت خوبی نسبت به کشتی گیران دارد. در والیبال نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد و افرادی که «بله قربان» گو هستند و همیشه دستمال به دست نباید حضور داشته باشند چرا که اینها آفت های والیبال هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار