کد خبر: 928267
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
سردسته باند مأمور‌نما مدعی است از دوران کودکی عاشق پلیس بازی بوده و به همین دلیل درجه سرتیپ تمامی روی شانه‌اش خالکوبی کرده‌است.
سردسته باند مأمور‌نما مدعی است از دوران کودکی عاشق پلیس بازی بوده و به همین دلیل درجه سرتیپ تمامی روی شانه‌اش خالکوبی کرده‌است.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل مرد جوانی به اداره پلیس رفت و از چهار‌مرد پژو سوار به اتهام اخاذی و ضرب و جرح شکایت کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: اهل کشور افغانستان هستم و مدتی است برای کار به ایران آمده‌ام و الان هم در ساختمان در حال ساختی در غرب تهران کارگری می‌کنم. ساعتی قبل برای خرید مواد غذایی به حوالی پارک ارم رفتم که خودروی پژویی در حالی که چهار‌مرد جوان سرنشین آن بودند کنارم توقف کرد. مردی که در صندلی جلو نشسته بود مرا صدا زد و سؤال کرد که آیا افغانی هستم. در جواب او گفتم بله بعد از من خواست سوار خودروی آن‌ها شوم که قبول نکردم. او خودش را مأمور پلیس معرفی کرد و از من خواست مجوز قانونی‌ام را به آن‌ها نشان دهم. وقتی به او گفتم که مجوزم را در خانه گذاشته‌ام از من خواست سوار خودرو شوم و با آن‌ها به خانه‌ام بروم و مجوز را به آن‌ها نشان دهم. وی ادامه داد: من به آن‌ها اعتماد کردم و سوار شدم که در میانه‌راه با چاقو مرا تهدید کردند و به شدت کتکم زدند و بعد هم تمامی پول‌هایم را به همراه کارت بانکی و رمز آن به زور گرفتند. آن‌ها بعد از اینکه تمام حسابم را خالی کردند مرا در بیابان‌های حوالی تهران رها کردند.

با طرح این شکایت تیمی از مأموران پلیس به دستور قاضی رضوانی، بازپرس شبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی متهمان مأمور نما وارد عمل شدند.
همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با چند شکایت مشابه روبه‌رو شدند که نشان می‌داد باند مأمور نما به همین شیوه در غرب تهران از اتباع خارجی زورگیری می‌کنند.

یکی از شاکیان گفت: در نزدیکی پارک ارم در حال رفتن به خانه‌ام بودم که مردی از داخل خودروی پژویی مرا صدا زد و گفت: افغانی بیا جلو. وقتی به نزدیک او رفتم از من مجوز اقامت خواست که به او گفتم ندارم. او و همراهانش که چهار نفر بودند به من گفتند یا به آن‌ها پول بدهم یا همراه آن‌ها به کلانتری بروم. من متوجه شدم که آن‌ها مأمور‌نما هستند و خواستم از دست آن‌ها فرار کنم که مرا گرفتند و با باتوم و دست به شدت کتکم زدند و سوار خودرو کردند. آن‌ها مرا به بیرون از تهران بردند و به زور پول‌ها و اموالم را سرقت و بعد هم مرا رها کردند.
در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران به چهار‌مرد پژو سوار در غرب تهران مشکوک شدند و آن‌ها را بازداشت کردند. بررسی‌ها نشان داد چهار متهم همان چهار مرد مأمور‌نمایی هستند که مدتی است به این شیوه از کارگران افغانی زورگیری می‌کنند.

سردسته این باند در بازجویی‌ها گفت: ما چهار نفر دوست قدیمی هستیم و پس از اینکه معتاد به شیشه شدیم نقشه سرقت از اتباع خارجی را طراحی و اجرا کردیم. وی ادامه داد: من از دوران کودکی عاشق پلیس بازی بودم و به همین دلیل روی شانه‌هایم درجه سرتیپ تمامی خالکوبی کردم و الان هم که ادعا می‌کنم مأمور هستم خیلی خوشحالم. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار