کد خبر: 928254
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
روزبه ارغوان، ملی‌پوش بسکتبال ایران در گفت‌وگو با «جوان»:
دیدار صمیمانه ورزشکاران افتخارآفرین کشورمان در بازی‌های آسیایی با مقام معظم رهبری خستگی را از تن همه مدال‌آوران جاکارتا در آورده است. دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شرایطی روز یک‌شنبه مدال‌آوران بازی‌های آسیایی را به آینده امیدوار کرد که رهنمود‌ها و توجه ایشان به رشته‌های ورزشی انرژی مضاعفی به ورزشکاران داد.
شیوا نوروزی
ملی پوش بسکتبال کشورمان می‌گوید دیدار با مقام معظم رهبری بمب روحیه برای آن‌ها بوده است.
دیدار صمیمانه ورزشکاران افتخارآفرین کشورمان در بازی‌های آسیایی با مقام معظم رهبری خستگی را از تن همه مدال‌آوران جاکارتا در آورده است. دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شرایطی روز یک‌شنبه مدال‌آوران بازی‌های آسیایی را به آینده امیدوار کرد که رهنمود‌ها و توجه ایشان به رشته‌های ورزشی انرژی مضاعفی به ورزشکاران داد.

انرژی گرفتیم
گارد رأس تیم ملی بسکتبال از اینکه به آرزویش رسیده و رهبر انقلاب را در آغوش گرفته، خوشحال است. روزبه ارغوان در گفت‌وگو با «جوان» به این دیدار اشاره کرد و گفت: «جا دارد در همین ابتدا از مقام معظم رهبری تشکر ویژه‌ای داشته باشم که میزبان این دیدار صمیمانه با ورزشکاران بودند. ایشان با آغوش باز پذیرای مدال‌آوران بودند که برای همه ورزشکاران از جمله من ارزش زیادی داشت. سال‌ها بود این آرزو را داشتم حضرت آقا را از نزدیک ببینم و ایشان را در آغوش بگیرم. این دیدار انرژی زیادی به ما داد. رهنمود‌های ایشان انگیزه مضاعفی برای همه ورزشکاران بود. امیدوارم همه جوانان، به خصوص ورزشکاران فرصت دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری نصیب‌شان شود تا آن‌ها هم مثل ما انرژی بگیرند و با روحیه‌ای مضاعف در میادین ورزشی حضور پیدا کنند.»

قسمتم بود
ملی‌پوش بسکتبال که مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا را به گردن آویخته، اگرچه تجربه دیدار رهبر انقلاب را داشته، اما جلسه یک‌شنبه برای این بازیکن تفاوت مهمی داشت: «ورزشکاران همیشه تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا با کسب بهترین نتیجه از شأن ورزش کشورمان دفاع کنند و پرچم‌مان را به اهتزاز در آورند. البته من قبلاً سعادت دیدار ایشان را داشتم، اما نه تا این اندازه نزدیک و صمیمانه. در سال‌های گذشته هم در جلسه ورزشکاران با رهبر انقلاب حضور داشتم. به غیر از من، نفرات دیگری از تیم ملی بسکتبال هم در این دیدار بودند، اما این موضوع دیر به اطلاع ما رسید و تعدادی از ملی‌پوشان در سفر بودند و نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند. خوشحالم که ملاقات حضرت آقا قسمت من شد. همه ورزشکاران دلشان می‌خواست از نزدیک با مقام معظم رهبری صحبت کنند و ایشان را در آغوش بگیرند، ولی از آنجایی که تعداد ورزشکاران حاضر زیاد بود، نفراتی که عقب بودند، اصلاً فرصت نشد که جلو بیایند. با این حال خوشحالم که این سعادت نصیبم شد.»

تأثیر رهنمود‌ها
روزبه ارغوان معتقد است رهنمود‌های رهبر انقلاب باید سرلوحه ورزشکاران قرار گیرد: «بدون شک شنیدن صحبت‌های ایشان سرلوحه کارمان قرار می‌گیرد، برای من که حکم بمب انرژی را داشت. کار و حرفه ما ورزش است و باید برای سربلندی ورزش ایران بجنگیم. حضرت آقا با صحبت‌هایشان ورزشکاران را بیش از پیش آماده موفقیت در عرصه قهرمانی کردند. ایشان خطاب به ورزشکاران فرمودند: شاید خیلی‌ها در جهان نخواهند ورزشکار ایرانی موفق شود و به افتخارات مهم دست یابد، ولی شما از هیچ مسئله و چالشی نهراسید، چراکه مسئولان پشت شما هستند و از شما حمایت می‌کنند. پس بدون ترس و نگرانی با رقبا مبارزه کنید. در حقیقت این جمله ایشان روی من خیلی تأثیرگذار بود. ایشان شخص اول مملکت هستند و وقتی اینگونه به ما روحیه می‌دهند باید با تمام قوا و انرژی در میادین مختلف حاضر شویم و توانایی‌هایمان را به دنیا نشان دهیم.»

نقش ورزش در جهان
بازیکن ۲ متر و ۱۴ سانتی‌متری تیم ملی بسکتبال به تأثیر ورزش در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری بر اینکه ورزشکاران الگوی جوانان هستند، تأکید زیادی دارند. ورزش عرصه بسیار مهمی است، وقتی ما به رقابتی اعزام می‌شویم و پس از موفقیت در آن پرچم کشورمان به اهتزاز درمی‌آید، حس و حال عجیبی به ورزشکاران می‌دهد. علاوه بر این در عرصه سیاست نیز این مسئله تأثیرگذار است. طنین‌انداز شدن سرود جمهوری اسلامی برای ورزشکاران و مردم یک افتخار است. در واقع ما از طریق ورزش حرفمان را به دنیا می‌زنیم.»

خستگی‌ام در رفت
ارغوان در پایان صحبت‌هایش به اشراف رهبری به ورزش ایران اشاره داشت: «در این دیدار از همه رشته‌ها صحبت شد، به ویژه رشته کبدی که افتخار بزرگی در جاکارتا کسب کرد و مدال طلا گرفت. همچنین از علیرضا کریمی، ملی‌پوش کشتی که به خاطر احترام به ارزش‌های انقلاب از رویارویی با حریف اشغالگر خودداری کرده بود نیز تقدیر شد. جالب اینجا بود که حضرت آقا اشراف خیلی خوبی روی تمام رشته‌های ورزشی داشتند و به همه آن‌ها نیز اشاره کردند. باور کنید از ملاقات ایشان به قدری انرژی گرفتم که خستگی بازی‌های آسیایی از تنم بیرون آمد و این برایم واقعاً ارزش فراوانی داشت. تداوم این دیدار‌ها کمک بزرگی به ورزشکاران می‌کند تا برای مسابقات آتی آماده شوند، به ویژه برای نسل جدید ورزش.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار