کد خبر: 928248
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
خانه سینما سهمش از محل درآمد پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سینما‌ها را مطالبه کرد
نایب رئیس هیئت مدیره خانه سینما در مورد سهم خانه سینما از محل درآمد نمایش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در سینما‌ها گفت: هنوز پولی به حساب خانه سینما واریز نشده است.
سیدمرتضی ذاکر
نایب رئیس هیئت مدیره خانه سینما در مورد سهم خانه سینما از محل درآمد نمایش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در سینما‌ها گفت: هنوز پولی به حساب خانه سینما واریز نشده است.

مرتضی رزاق کریمی نایب رئیس هیئت مدیره خانه سینما، در رابطه با آخرین وضعیت دریافت سهم خانه سینما از محل درآمد پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سینما‌ها گفت: هنوز هیچ مبلغی به حساب خانه سینما واریز نشده است و به محض واریز شدن برنامه ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت. شورای عالی اکران باید در این باره نظر بدهد، چون نظارت عالیه بر موضوع اکران دارد. طرح این موضوع از سوی رزاق کریمی در حالی صورت گرفته که پیش از این سیدضیاء هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران، اعلام کرده بود در صورت تشکیل جلسه شورای عالی اکران طی روز دوشنبه (دوم مهرماه) ضمن طرح این موضوع در مورد آن تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. به همین علت دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران به سینماداران اعلام کرد که باید ظرف مدت ۴۸ ساعت فیش واریزی خود را [به حساب خانه سینما]به کمیته انضباطی کارگروه اکران ارائه دهند.

ساعتی بعد از انتشار صحبت‌های مرتضی رزاق کریمی نایب رئیس هیئت مدیره خانه و نیز تشکیل نشدن جلسه شورای عالی اکران در موعد مقرر اعلام شد (روز دوشنبه) سیدضیاء هاشمی در همین زمینه توضیحاتی ارائه کرد. هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران درباره علت عدم برگزاری جلسه شورای عالی اکران که قرار بود طی آن به سینماداران ابلاغ شود تا درآمد حاصل از نمایش فوتبال در سینما‌ها را به حساب خانه سینما واریز کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه ما در کمیته انضباطی تا الان به آخرین مصوبه شورای عالی اکران دسترسی نداشته‌ایم این موضوع به تعویق افتاده بود ولی حالا قرار است دستورالعملی تنظیم و به سینما‌های نمایش دهنده ارسال کنیم تا سینماداران هرچه زودتر این مبالغ را واریز کنند. طبق مصوبه شورای عالی اکران، قرار بر این است که شماره حسابی اعلام و این پول به خانه سینما داده شود، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

مطالبه و سهم خواهی خانه سینما در حالی صورت گرفته که وقتی بحث نمایش بازی‌های جام جهانی فوتبال در سالن‌های سینما مطرح شد، سینماداران به دلیل سود سرشار و بدون دردسر این کار، اولین و تنها گروه موافق چنین اقدامی بودند، ولی مسئله قابل تأمل این است که خانه سینما به لطف داشتن مدعای کسوت پدرخواندگی صنوف سینمایی، از ردیف بودجه قابل توجه دولتی در کنار کمک‌های بلاعوض برخی از افراد و دستگاه‌های خصولتی بهره کافی دارد، اما به طرز عجیبی چشمش به دست و دهان دیگران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار