کد خبر: 928214
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی علم‌آموزی را مقدمه رسیدن به کمال انسانیت عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی  در جمع دانش اموزان مدرسه علوم و معارف اسلامی شهرستان بناب، اظهار کرد: تحصیل علم یکی از سفارش‌ها و تاکیدات اسلام و یک ضرورت مطلق است.

وی ادامه داد: در بحث تحصیل از نظر اسلام نه جنسیت و نه سن مطرح است و انسان باید در هر زمان و هرحالت به دنبال علم‌آموزی باشد چراکه علم اولین بحث قرآن و حتی اولین باب کتاب اصول کافی است که از کتب معتبر شیعی به شمار می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: انسان باید برای تحصیل همت کند و تحصیل زمینه ترقی و رسیدن به کمال را برای انسان فراهم می‌کند. این را نباید فراموش کرد که علم برای انسان هدف نیست، برای مقدمه‌ای برای رسیدن به کمال است.

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: هرچند تهذیب مقدم بر تحصیل است، اما تحصیل خود مقدمه تهذیب است. سفارش مقام معظم رهبری برای دانش‌آموزان و دانشجویان این است که تحصیل، تهذیب و ورزش را به عنوان ارکان اساسی توامان داشته باشند چرا که روح، ذهن و جسم سالم می‌توانند انسان را به کمال برسانند.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی همچنین با بیان اینکه مدارس علوم اسلامی صدرا جزو موفق‌ترین مدارس کشور هستند، گفت: ۱۵۰مدرسه صدرا در کشور و ۶مدرسه صدرا در استان ما وجود دارد که این مدارس علی‌رغم اینکه از محیطی سالم برخوردارند، تمام زمینه‌های لازم را برای تربیت نسل طیب و طاهر دارا هستند.

وی در پایان تاکید کرد: هرچند از لحاظ سخت‌افزاری مشکلاتی در مدارس صدرا به چشم می‌خورد اما عقیده بنده این است که این تلاش و ممارست و همت انسان است که او را به موفقیت می‌رساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر