کد خبر: 928208
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی دولت باوجود مشکلات مالی، گفت: دولت با وجود تمام تنگناها موضوع اشتغال را به جد پیگیر بوده و از تولید کننده و کارآفرینان واقعی حمایت می کند.

علی جهانگیری در نشست مشترک با اعضای هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه درخشان استان در عرصه صنعت گفت: این استان سابقه خوبی در امر تولید و صنعت دارد و انتظار داریم سرمایه‌گذاران صنعتی ما امروز همسو با رویکردهای جدید با سرمایه‌گذاری در عرصه فناوری‌ روز دنیا همراه فرزندان توانمند کشور باشند.
وی با تأکید بر ضرورت کاهش نیاز کشور به واردات گفت: امروز دیگر واردات برخی از مواد اولیه نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه نیست بلکه باعث ضرر و زیان‌هایی نیز می‌شود ازاین‌رو با تولید این محصولات در داخل می‌توانیم ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور به اشتغال‌زایی نیز کمک کنیم.
وی با تاکید بر حضور پررنگ خانه صنعت در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: این حضور می تواند به نظم بخشی به ارائه نیازهای فناورانه انجمن های مختلف کمک کند.
وی ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی در سال‌های متولی به این نتیجه رسیدیم که تنها با تکیه‌بر معرفی دانش و فناوری نمی‌توان در این عرصه موفق بود ازاین‌رو در کنار توجه به بخش عرضه امسال مصمم هستیم تا بخش تقاضا نیز با معرفی نیازهای فناورانه در این نمایشگاه حاضر شود.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت از تولید داخل و محصولات دانش بنیان گفت: یکی از برنامه‌های نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018، کاهش وابستگی به واردات از راه حمایت از محصولات دانش‌بنیان است ازاین‌رو امسال پررنگ‌تر از سال‌های گذشته در این نمایشگاه حاضر می‌شود.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: امروز به‌صورت قطع و یقین نمی‌توان در خصوص زمان گذر از این برهه صحبت کرد ازاین‌رو ما باید خود را برای روبرو شدن با شرایط نامناسب آماده کنیم.
جهانگیری خاطرنشان کرد: امروز فضای کسب‌وکارها تغییر کرده است و متاسفانه ما آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته‌ایم در مسیر کسب‌وکارهای جدید ورود مناسبی داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر