کد خبر: 928202
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
سرپرست سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهري شهرداري كرج گفت: تعداد درختان كهنسال شهر به هزار اصله نمي‌رسد.
پيمان بضاعتي‌پور افزود: تعداد تمام درختاني كه در معابر، جنگل‌ها، پارك‌ها و... شهر وجود دارند در شناسنامه فضاي سبز آن عرصه مشخص است؛ به عنوان مثال اطلاعات كاملي از اين‌ كه چند درخت و از چه گونه‌هايي در پارك‌هاي كرج وجود دارد، در سيستم سازمان به ثبت رسيده است.
سرپرست سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهري شهرداري كرج ادامه داد: در حال حاضر يك ميليون و 182 هزار اصله درخت در عرصه‌هاي سبز كرج وجود دارد كه به دنبال افزايش سال به سالِ اين تعداد هستيم.
وي با اشاره به تعداد درختان كهنسال كرج گفت: از آنجايي‌كه اين درختان جزو ميراث معنوي و طبيعي شهر به شمار مي‌آيند به دنبال شناسنامه‌دار كردن و پلاك كوبي آنها هستيم. بدون شك با شناسنامه‌دار شدن اين درختان نحوه حفاظت و نگهداري از آنها با كيفيت بيشتري انجام مي‌شود.
وي يادآور شد: اجراي طرح شناسنامه‌دار كردن درختان كهنسال شهر از مدتي پيش در حال پيگيري است ولي تاكنون به نتيجه مطلوب نرسيده است. اميد است اين طرح با حمايت مسئولان در بازه زماني كوتاهي به سرانجام برسد. بدون شك با شناسنامه‌دار شدن درختان كهنسال حساسيت و دقت شهروندان نيز در نگهداري از اين ميراث افزايش مي‌يابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار