کد خبر: 928195
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
معاون سلامت خانواده کمیته امداد سمنان:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: طرح بهداشت برای هشت هزار مددجوی این نهاد با هدف پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه های درمانی اجرا شد.

علی عرب افزود: طرح بهداشت برای ارتقای سلامت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان با اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون ریال در شش ماه ابتدایی سال 97 اجرا شد.
وی بیان کرد: ارائه طرح های بهداشتی در قالب توزیع سبد غذایی، ارزیابی سلامت زنان، طرح‌های غربالگری، بهداشت و سلامت سالمندان در مناطق محروم و بهسازی محیط های خودکفایی است.
وی با بیان این که فعالیت ‌های کمیته امداد استان سمنان در سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان اجرا می‌ شود، ابراز داشت: کمیته امداد خدمات بهداشتی را به صورت فراگیر و گسترده به مددجویان تحت حمایت با هدف کاهش مشکلات سلامت و افزایش بهره وری از نیروی انسانی ارائه می دهد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: 30 میلیارد ریال برای ارائه 12 هزار خدمت درمانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش‌ ماهه نخست سال جاری اختصاص‌ یافته است.
وی با اشاره به این که یکهزار و 200 خانوار از مددجویان کمیته امداد استان سمنان از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند، افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند در بخش‌های بهداشتی، درمانی، بیمه مکمل درمانی و طرح های مختلف بهداشتی با هدف سلامت مددجویان گام بردارد.
عرب خاطر نشان کرد: در زمان حاضر 816 مددجو دارای بیماری صعب‌العلاج، 150 بیمار سرطانی، 318 بیمار نیازمند نگه‌داری و 348 بیمار پرهزینه و مزمن از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌ مند هستند.
وی، یکی از مزیت‌های بیمه ‌شدگان مددجویان کمیته امداد را بهره‌مندی از «بیمه مکمل درمان» برشمرد و گفت: این خدمات در سرفصل‌های دریافت مابه‌التفاوت تعرفه، فرانشیز خدمات، هزینه‌های دارویی، خدمات دندانپزشکی، عصا، عینک و ویلچر به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: 10 میلیارد و 350 میلیون ریال برای 18 هزار و 450 خدمات ارائه ‌شده در قالب «بیمه مکمل درمان» در نیمه اول سال 97 برای مددجویان تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان یادآور شد: 620 حامی در طرح شفا حمایت 429 بیمار را بر عهده ‌دارند که در شش ماه نخست سال جاری یک میلیارد و 950 میلیون ریال از آن ها حمایت مالی کردند.
یکهزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر