کد خبر: 928193
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان خبر داد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی این استان در 6 ماهه اول سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافت.

احسان منصورکیایی اظهارداشت: بیش از 77 میلیون خودرو در محورهای ارتباطی استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور 97 تردد کردند.
وی با بیان اینکه سمنان از استان های مهم کشور از نظر برخورداری از جاده های اصلی و پرترافیک است، گفت: پیش بینی می شود با اجرای طرح های مهم راهداری و بازسازی جاده های استان، میزان تردد در محورهای سمنان در آینده نزدیک افزایش یابد.
منصورکیایی ادامه داد: در این مدت محور شریف آباد- ایوانکی بیشترین تردد خودروها را به نسبت دیگر محورهای استان داشت و در 6 ‌ماهه اول امسال، 15 میلیون 700 هزار وسیله نقلیه سنگین از جاده های استان عبور کردند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین، 21 درصد کل تردد وسایل نقلیه از محورهای ارتباطی استان را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور برای اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول محورهای بزرگراهی استان تجهیز شده است، افزود: سرعت متوسط تردد وسایل نقلیه در راه های استان در این مدت 86 کیلومتر بر ساعت بوده است .
بیش از یکهزار راننده در حوزه حمل‌ و نقل مسافر سمنان فعالیت دارند.
سال گذشته دست کم 2 میلیون مسافر و بیش از هشت میلیون تن کالا به وسیله ناوگان عمومی استان سمنان جا به جا شدند.
اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
660 کیلومتر از مسیر اصلی 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است که سالانه دستکم 15 میلیون زائران رضوی از این محور تردد می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر