کد خبر: 928182
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
همزمان با هفته گردشگری؛
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جمعه‌بازار صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در سمنان افتتاح می‌شود.

 «همایون جورابلو» با اعلام این خبر افزود: این جمعه بازار، ششم مهر ماه و از ساعت 10 صبح روز جمعه در محل ساختمان شورای اسلامی شهر سمنان آغاز به کار می‌کند و تا 21 شب به روی علاقمندان گشوده است.

وی گفت: این جمعه بازار شامل آثار هنرمندان صنایع دستی سمنان به خصوص در حوزه مشاغل خانگی است و مقرر شده است، هر هفته جمعه این نمایشگاه به روی علاقمندان گشوده باشد.

جورابلو افزود: در این جمعه بازار علاوه بر تولیدات صنایع‌دستی، سوغات محلی و تولیدات بانوان نیز در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

وی هدف از برپایی این جمعه بازار را معرفی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی و به ویژه رشته‌های کمتر معرفی‌شده صنایع دستی سمنان عنوان کرد و گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه ساختمان تاریخی شورای شهر سمنان، حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانوار از دیگر اهداف برپایی این جمعه بازار است.

جورابلو گفت: در این جمعه بازار غرفه‌هایی به ارائه خوراک های محلی از جمله آش و دمنوش اختصاص دارد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با قدردانی از حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان برای برپایی این جمعه بازار گفت: این جمعه بازار می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرستان‌های استان سمنان باشد.

بیست و هفتم سپتامبر(پنجم مهر ماه) روز جهانی جهانگردی است و 5 تا 12 مهر ماه به عنوان هفته گردشگری در ایران گرامی داشته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر