کد خبر: 928148
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
یادداشت «محمدرضا کائینی» به مناسبت سالروز تولد «آیت‌الله منتظری»
امروز اول مهرماه، سالروز میلاد آیت الله حسینعلی منتظری بود وچندی است که گفتن از معاریف،تنها به سالمرگ آنان منحصر نشده و به موسم تولد آنان نیز تسری یافته است.این سنت نوظهور را به فال نیک میگیرم و براین باورم که میتواند دامنه گفت وگو وچالش را درباره اینگونه چهره ها توسعه دهد.

به گزارش جوان آنلاین، محمد رضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، به مناسبت سالروز تولد «آیت الله منتظری» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز اول مهرماه، سالروز میلاد آیت الله حسینعلی منتظری بود وچندی است که گفتن از معاریف،تنها به سالمرگ آنان منحصر نشده و به موسم تولد آنان نیز تسری یافته است.این سنت نوظهور را به فال نیک میگیرم و براین باورم که میتواند دامنه گفت وگو وچالش را درباره اینگونه چهره ها توسعه دهد.

آقای منتظری خصال مثبت ومنفی فراوانی داشت که گفتن از آنها مهتاب شبی خواهد وآسوده خیالی.اما آنچه که به کرات دیده شد ونگارنده نیز آن را در چند نوبت تجربه کرد،"نسنجیده سخن گفتن" وی بود. در این باره خاطره ای دارم که تاکنون بازنگفته ام. در اواسط دهه هشتاد،بانو "بتول علایی فرد" همسر اول آیت الله سید محمود طالقانی درگذشت و آقای منتظری با عجله و بدون این سوال ابتدایی که: این متوفی مادر کدامین یک از فرزندان آقای طالقانی است؟، پیام تسلیتی خطاب به اعظم طالقانی ارسال کرد. او در این پیام،در تجلیل از آن مرحومه نوشته بود:مادری که در دامان خود شخصیتی مبارز و پرسابقه مانند شما را تربیت کرد...(نقل به مضمون). درآن روزها این مساله درمیان برخی فرزندان آیت الله طالقانی اسباب مطایبه و مزاح شده بود،چه اینکه اعظم خانم فرزند بانو "توران معتضدی" همسر دوم آیت الله طالقانی بود ونه تنها در دامان آن مرحومهء تازه گذشته بزرگ نشده بود،بلکه با او رابطه درست ودرمانی هم نداشت.(تفصیل مساله را به دلیل اینکه جزء اطلاعات خانوادگی مرحوم طالقانی است،وا می نهم).همین یک مورد به ظاهر ساده،نشان می دهد که او در مقام اظهار نظر درباره برخی مقولات،گاه حتی از ابتدایی ترین مسائل درآن فقره نیز بی خبر می ماند!این را بیفزائید به حضور برخی چهره ها در بیت وی و استنتاج از اینکه ترکیب این دوعنصر، میتواند چه برون دادی داشته باشد. فاعتبروا یا اولی الابصار
پ ن:چندی پیش در مقام گشت زنی درسایت آیت الله منتطری،باردیگر پیام او به مناسبت درگذشت همسر آیت الله طالقانی را دیدم. اگر پس از انتشار این مسوده آن را برندارند،میتوانید به متن آن،در همان وبگاه مراجعه کنید.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالحمید هادیان جزی
|
United States
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
1
0
همه اشتباه می کنن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار