کد خبر: 928140
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
گفت وگوی "جوان آنلاین" با جودوکار تیم ملی در پی کسب مدال طلای رقابتهای جهانی پس از۱۵ سال
تیم ملی جودو در مسابقات جهانی باکو بعد از ۱۵ سال توانست مدال طلا را کسب کند مدالی که باعث شد تا طلسم ناکامی ما در جهان شکسته شود و حالا ایران هم در بین مدال آوران این رشته پرطرفدار قرار گیرد.الیته این مدال رنگ و طعم دیگری هم دارد چرا که سعید مولایی که پس از سالها تلاش و زحمت آن را کسب کرده بود را تقدیم به خانواده شهدای تروریستی اهواز کرد تا به این شکل قدردان شهدا بوده باشد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری : تیم ملی جودو در مسابقات جهانی جودو بعد از ۱۵ سال توانست مدال طلا را کسب کند مدالی که باعث شد تا طلسم ناکامی ما در جهان شکسته شود و حالا ایران هم در بین مدال آوران این رشته پرطرفدار قرار گیرد.الیته این مدال رنگ و طعم دیگری هم دارد چرا که سعید مولایی که پس از سالها تلاش و زحمت آن را کسب کرده بود را تقدیم به خانواده شهدای تروریستی اهواز کرد تا به این شکل قدردان شهدا بوده باشد.

سعید مولایی دارنده مدال طلای جهان در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره این قهرمانی گفت: این دوره از مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. بیش از ۱۵۰ کشور در این دوره از رقابتها حضور داشتند  و از این که توانستم با کسب این مدال شایستگی‌های جودوی ایران را به جهان نشان دهم خوشحال هستم . من در جاکارتا با وجود این که خیلی تلاش کردم نتوانستم مدالی کسب کنم اما امروز که خدا این لیاقت را به من داد و توانستم مدال جهانی را برای کشور کسب کنم بسیار خوشحال هستم.من با توجه به این که در جاکارتا مدال طلا را به ناحق از چنگ من درآورده بودند خیلی ناراحت بودم برای همین تمام فکر و ذهنم در این مسابقات ، گرفتن مدال جهانی بود. طلای آسیا حق من بود اما قسمت شد تا در جهان آن را بدست بیاورم وعضو طلایی‌های جودوی جهان شوم .بعدا که شنیدم این اتفاق ناگوار و تروریستی در اهواز اتفاق افتاده و برخی از هموطنان مان شهید شده اند خیلی ناراحت شدم، برای همین تصمیم گرفتم این مدال طلا که پس از۱۵ سال برای کشورم افتخار آفرینی کردم را به خانواده این شهدا تقدیم کنم.

وی درباره این که تصورمی کرده بتواند طلای جهان را کسب کند اظهار داشت: اولا خوشحالم که جواب کادر فنی و زحماتی که برای من کشیده شده را دادم. این مدال حاصل تلاش ساعت ها، ماهها و سالها تمرین بود. افتخار آفرینی بعد از ۱۵ سال و اهتزاز پرچم ایران در این رقابتها بسیار دلچسب بود و واقعا از این بابت بسیار خوشحالم. یکی از نکات مهم در این دوره از مسابقات ، ضربه فنی کردن تمام حریفانم بود که به لطف خدا توانستم تمام حریفانم را ضربه فنی کنم . حتی در فینال برابر جودوکار ژاپنی هم به قدری مقتدرانه مسابقه دادم که توانستم این حریف قدرتمند را ضربه فنی کنم و مدال طلای جهان را کسب کنم. من سال گذشته در یک تورنمنتی در آسیا برابر این حریف ژاپنی نتیجه را واگذار کرده بودم و به نوعی با شکست او انتقام سال قبل را گرفتم. من برای رسیدن به دیدار نهایی این وزن ودات بایراک، حریف قدرتمند ترک را در وقت طلایی با امتیاز وازاری شکست داده بودم.

 ملایی در ادامه‌ با تاکید بر این که جودوی ایران در حال‌ پیشرفت است، خاطر نشان کرد: ما نشان دادیم دیگر یکی از قدرتهای بلامنازع این رشته هستیم. جودوی ایران دیگر برای کشورهای جهان زنگ تفریح نیست . برنز محمد بریمانلو در این مسابقات قهرمان المپیک را شکست داد و این حکایت از قدرت جودوی ایران در جهان است ضمن اینکه ما مسابقه محجوب را هم پیش رو داریم و امیدوارم او هم بهترین نتیجه را کسب کند که دومین  مدال طلای جهان را بگیرد که اگر مدال کسب کند برای نخستین بار است که تیم ملی جودوی ایران توانسته در سطح جهانی سه مدال جهانی کسب کند. من در این راه خیلی زحمت کشیدم و به نوعی جواب منتقدانم را با این مدال دادم . بی شک این مدال ها باعث می شود تا جایگاه ما در جهان صعود کند. کسب این مدال پله ای خواهد بود برای اینکه بتوانم با دید بهتر راهی المپیک شوم تا در توکیو هم بتواند مدال خوشرنگی برای کشورم کسب کنم .

وی در خاتمه افزود: کسب دو مدال تا این جا نشان از حرکت روبه جلو جودو در سطح جهانی دارد . رشته ما پس از سالها تازه از زیر فشار خارج شده و امیدوارم محمد درخشان به عنوان پدر معنوی جودو که زحمات زیادی در این راه کشیده همچنان در راس کار بماند چرا که بحث قانون بازنشستگی و رفتن درخشان می تواند باعث عقب گرد جودو در سطح جهانی شود. امیدوارم مسوولان تدبیری در این باره بیندیشند و تصمیمی بگیرند که جودو دوباره به خانه اول برنگردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار