کد خبر: 928122
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار نمی‌شود.
 
کشتی فرنگی

جوان آنلاین: در پی جلسه اخیر هیئت اجرایی "اتحادیه جهانی کشتی" همزمان با رقابت های جوانان جهان در کشور اسلواکی،  به دلیل نزدیک بودن زمان برگزاری مسابقات جهانی امسال با زمان مقرر برای برگزاری جام جهانی فرنگی در ایران، در نهایت تصمیم گرفته شد، جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار نشود.

اتحادیه جهانی کشتی به دلیل برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا، امسال مسابقات جهانی مجارستان را به جای شهریورماه اواخر مهرماه برگزار می کند و به همین دلیل کشورهای حاضر در جام جهانی کشتی فرنگی نیز اعلام کرده اند به دلیل فاصله کوتاه بین پایان رقابت های جهانی در اوایل آبان ماه با جام جهانی در اواسط آذرماه، نمی توانند شرایط مناسبی برای حضور در این رقابتها داشته باشند، از اینرو متقاضی لغو جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۸ شدند.

از طرف دیگر فدراسیون کشتی ایران نیز به دلیل جایزه ۱۱۰ هزار دلاری درنظر گرفته شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای تیم های برتر جام جهانی که با توجه به افزایش نرخ ارز در شرایط موجود، نیاز به چندین برابر تامین هزینه دارد، همچنین عدم اعمال تعهدات  اجرایی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در آماده سازی سالن مسابقات و نیز عدم انجام تعهدات مالی و مشارکتی خود با فدراسیون کشتی در تأمین هزینه های مربوطه، پیشنهاد اتحادیه را پذیرفت و تلاش خود را معطوف به برگزاری جام های جهانی ۲۰۱۹ در مشهد و تهران خواهد کرد.

نماینده اتحادیه جهانی کشتی اواخر هفته جاری از امکانات شهرهای مشهد و تهران، میزبانان جام های جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال ۲۰۱۹ میلادی بازدید می کند.

در پی جلسه اخیر هیأت رئیسه اتحادیه جهانی همزمان با رقابت های جوانان جهان در اسلواکی، زمان بازدید نماینده اتحادیه جهانی از ایران، برای میزبانی جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال ۲۰۱۹ میلادی قطعی شد.

بر این اساس قرار است "دولت تورلیخانوف" عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی و رئیس شورای کشتی قاره آسیا به عنوان نماینده اتحادیه جهانی روز چهارشنبه هفته جاری با حضور در ایران از امکانات شهرهای مشهد مقدس و تهران به ترتیب برای میزبانی جام های جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال ۲۰۱۹ بازدید و گزارش خود را در این زمینه به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کند.

طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی جام های جهانی کشتی فرنگی و آزاد آذرماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همچنین اتحادیه جهانی میزبانی شهر آستانه قزاقستان به عنوان میزبان مسابقات جهانی 2019 را که پیش از این نیز اعلام شده بود، مورد تائید قرار داد. در این مسابقات شش کشتی‌گیر برتر اوزان المپیکی، سهمیه المپیک را برای کشورشان بدست می‌آورند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار