کد خبر: 928116
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
گفت و گو ی "جوان آنلاین" با مربی اسبق تیم ملی جوانان در پی ناکامی تیم ملی فوتبال نوجوانان در آسیا
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی مقابل هند متوقف شد که تقریبا شانسی برای صعود به مرحله بعد را نخواهد داشت.تیمی که نایب قهرمان دوره قبل بود و امید زیادی برای قهرمانی این دوره داشت اما نتوانسته در حد و اندازه‌های قهرمانی ظاهر شود. شاگردان چمنیان در بازی نخست برابر اندونزی شکست خوردند و با ارائه یک بازی ضعیف برابرهند در مجموع فقط با یک امتیاز، تنها روی کاغذ شانس خواهد داشت و بعید به نظر می‌رسد بتوانند به مرحله بعد صعود کنند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی مقابل هند متوقف شد که تقریبا شانسی برای صعود به مرحله بعد را نخواهد داشت.تیمی که نایب قهرمان دوره قبل بود و امید زیادی برای قهرمانی این دوره داشت اما نتوانسته در حد و اندازه‌های قهرمانی ظاهر شود. شاگردان چمنیان در بازی نخست برابر اندونزی شکست خوردند و با ارائه یک بازی ضعیف برابرهند در مجموع فقط با یک امتیاز، تنها روی کاغذ شانس خواهد داشت و بعید به نظر می‌رسد بتوانند به مرحله بعد صعود کنند.

اکبر محمدی کارشناس و مربی اسبق تیم ملی جوانان در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره ناکامی تیم ملی نوجوانان در مسابقات آسیایی گفت: معمولا مسابقات در رده های سنی پایه ، اولویتش نتیجه گرایی نیست. در واقع آماده سازی جهت تقویت تیم های امید و بزرگسالان است. این هدفی است که فدراسیون از قبل داشته و دارد. حالا برای آمادگی بیشتر ، نوجوانان را به مسابقات و تورنمنت هایی هم اعزام می شوند اما همان طور که گفتم هدف چیزی فراتر از برد و باخت است. تیم ما بعد از باخت برابر اندونزی در حالی برابر هند قرار گرفت که مشخص بود با استرس بازی می کند.نوجوانان برای پیروزی از همان ابتدا بازی را هجومی شروع کردند تا شاید بتوانند دروازه حریف باز کنند اما هم استرس البته هم بدشانسی باعث شد تا نتوانیم گلی به ثمر برسانیم تا صعودمان به مرحله بعد کمرنگ تر شود. بی دقتی نوجوانان کشورمان باعث شد تا یک ضربه پنالتی هم هدر برود.

وی با اشاره به اینکه ما در این سطح به صورت رندوم موفق ظاهر می شویم اظهار داشت: اینکه تیم ما دراین چند ساله کلا موفق بوده باشیم محاسبه ای اشتباه است. در واقع همیشه تیم ملی نوجوان و جوانان با نوساناتی همراه بوده است. در ۲۰۰۸ با دوستی مهر و سال گذشته با آقای چمنیان توانستیم نایب قهرمان شویم اما امسال می بینیم که در آستانه حذف قرار می گیریم که به نظرمن فارغ از چند فاکتور فوتبالی ، بحث استعادادیابی است ، از این بابت که ما یکی دوسال چند جوان خوب و شایسته دور هم جمع می شوند و تیم ملی محکم و قوی را شکل می دهند اما یک دفعه ، چند سال بازیکن شاخصی در تیم مشاهده نمی شود .

مربی اسبق تیم ملی جوانان در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین" که چه فاکتورهایی باعث ناکامی تیم بوده گفت: عدم نتیجه گیری برمی گردد به کمبود بازی های تدارکاتی که معمولا تیم های ما به خاطر مشکلات مالی با آن دست به گریبان هستند. اردوهای کوتاه مدت و واپسین روزهای مانده به مسابقات شکل می گیرد و ملی پوشان دور هم جمع می شوند و بعد توقع قهرمانی داریم.ما برای مسابقات باید از ماهها قبل طی یک برنامه ریزی بلند مدت و برگزاری چند اردوی هدفمند ساختار تیم را شکل بدهیم تا بچه ها با انجام چند بازی تدارکاتی خوب بتوانند همدیگر را پیدا کنند.ضمن این که بازهم متذکر می شوم که نسل فوتبالی بازیکنان باکیفیت هم در این قضیه بسیار تاثیرگذار است.

محمدی درادامه افزود: یادمان باشد که کادر فنی در حال حاضر کادر خوبی است و همین کادر توانست در دوره قبل تیم را نایب قهرمان کند و بی انصافی است اگر بخواهیم تقصیرها را گردن مربی بی اندازیم. اگر آن پنالتی در بازی با هند گل می شد الان ما به دور بعد صعود کرده بودیم ، پس نباید همه تقصیرها به گردن کادر فنی بیفتد. ما در جام جهانی تا مرحله ۸ تیم پایانی بالا رفتیم پس نمی توان گفت کادر فنی خوبی نداریم اما همان طور که گفتم بعضی شرایط دست به دست هم می دهند تا تیم نتیجه نگیرد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه نتایج باید آسیب شناسی شود افزود: کمیته نوجوانان وکادر فنی تیم باید پس از بازی ها طی جلسه ای نگاه آسیب شناسی دقیقی دراین باره داشته باشند تا ببیند مشکل اصلی ناکامی کجا بوده است. به هر حال آنها از نزدیک تر به تیم بوده اند و مشکلات تیم را بهتر درک کرده اند. ما دراین دوره علی رغم اینکه تصور می کردیم درقرعه آسانی قرار داریم و به راحتی صعود می کنیم اما در عمل دیدیم که با مواجه با همین حریفان هم با مشکل برخوردیم.ضمن اینکه در این دوره بازیکنان تاثیرگذار هم در تیم کم بودند و دست کادر فنی در این باره بسیار خالی بود. درواقع بضاعت تیم ما در همین حد بود.درواقع نسل فوتبال مان ضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه باید انتقادات سازنده داشته باشیم اظهار داشت: در این چند روز دیدم که برخی کارشناسان انتقادات مغرضانه را مطرح می کنند در حالی که ما برای پیشبرد اهدافمان باید به این بچه ها کمک کنیم. باید حمایت ویژه ای داشته باشیم .ما همین که تا این جای کار هستیم خیلی خوب است . تا چند سال پیش ما اصلا صعود نمی کردیم اما پیشرفت در این زمینه باعث شد تا نایب قهرمانی بالا برود و همین سطح توقع را بالا برده است. بازهم می گویم ما قبل از این که کادر فنی و بازیکنان را مورد حمله قرار دهیم باید بینینم آیا شرایط و امکانات در حد واندازه کافی بوده است یا نه . تمام حریفان ما در آسیا در بهترین امکانات لازم برخوردار هستند اام می بینیم که در همان مرحله مقدماتی حذف می شوند پس نباید مغرضانه در این باره صحبت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار