کد خبر: 928114
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
محسن هاشمی از نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب و بیان مشکلات تهران خبر داد و گفت: در این نامه بنده چند درخواست را مطرح کرده ام.
جوان آنلاین: محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب جهت بیان مشکلات تهران خبر داد.

وی که پیشتر عنوان کرده بود اگر نگذارند تهران توسعه بیابد، گلایه خود را نزد رهبر انقلاب می‌بریم گفت: من اخیرا نامه‌ای حدود یک صفحه و نیم خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و در آن تمام چالش‌های شهر تهران را مطرح کردم.

رییس شورای شهر تهران افزود: محور‌های نامه مفصل است و در آن از ایشان درخواست کردم که اگر می‌توانند کمک کنند. چرا که تهران پایتخت کشور است و ما باید مواظب باشیم و اکنون تمام مشکلات در آن جمع شده است و اگر به آن پرداخته نشود، از پس کار برنمی‌آییم؛ در نتیجه به نظر من دخالت ایشان را می‌طلبد و ما به آن امیدواریم.

وی بار دیگر ترافیک تهران را بدتر از داعش خواند و تاکید کرد: من بار‌ها به صورت شوخی و جدی گفته‌ام که ترافیک تهران از داعش بدتر است و به این اعتقاد دارم چراکه ترافیک تهران نشان دهنده آن است که ما نمی‌توانیم مردم را مدیریت کنیم. در صورتی که راه حل آن وجود دارد و دم دست ماست و یکی از راهکار‌های آن این است که ما در حال حاضر ۲۲۰ کیلومتر مترو داریم و می‌توانیم هفت میلیون سفر با آن انجام دهیم، در نتیجه چرا باید بجای استفاده از این ظرفیت تنها دو تا دو و نیم میلیون سفر با مترو انجام شود؟.

هاشمی با تاکید بر توان داخلی برای تولید واگن مترو گفت: ما ۴ کارخانه واگن سازی داریم، چرا پول نمی‌دهیم که واگن‌ها ساخته شود و شغل ایجاد شود و مردم راحت شوند؟ ما حداقل ۵ کارخانه اتوبوسرانی داریم، چرا پول نمی‌دهیم که اتوبوس ساخته شود و تعداد اتوبوس‌های تهران به ۹ هزار دستگاه برسد؟.

وی در مورد درخواست خود از رهبر انقلاب اظهار داشت: درخواست من این بود که ۲ میلیارد دلار از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بگیریم تا کمکی به تهران شود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: منظورم این بود که پولی را برای کمک به حل ترافیک شهر تهران بگیریم چراکه شهرداری اکنون درگیر است و ۵۲ هزار میلیارد بدهکار است. شهرداری حتی اوراق مشارکت خودش را هم نمی‌تواند بفروشد و این مسئله به یک معضل تبدیل شده است. این معضل را چه کسی می‌تواند حل کند؟ من باید این مساله را یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهم یا خدمت مقام معظم رهبری ببرم، راهی جز این ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت پول از صندوق توسعه ملی برای شهرداری تهران از مقام معظم رهبری مسبوق به سابقه بوده است یا خیر گفت:خیر، اما مسئله مترو تهران همیشه با نظر مقامات بالا پیشرفت کرده است. زمانی که بحث مترو شروع شد خود آیت الله هاشمی به میدان آمد. اولین ارز به متروی تهران توسط دولت ایشان داده شد. در دولت‌های هفتم و هشتم هم همواره از رئیس جمهور وقت ارز را تامین کردیم. احمدی نژاد به من ارز نداد، ولی به آقای درویش بعد از من داد و یک بخشی از مترو پیشرفت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار