کد خبر: 928109
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
زارعی در پاسخ به توئیت «محمود صادقی»:
عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به توییت محمود صادقی در عملیات تروریستی اهواز نوشت: آقای دکتر صادقی ! توییت‌تان، عروبت صدام را تداعی کرد!
جوان آنلاین: مجتبی زارعی  عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به توییت محمود صادقی در عملیات تروریستی اهواز نوشت: آقای دکتر صادقی ! توییت‌تان، عروبت صدام را تداعی کرد! 

متن این نامه به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم  

برادر گرامی جناب دکتر محمود صادقی  

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو محترم هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس  
سلام علیکم 

قسمت دوم توییت شما در باره جنایت آمریکایی _ انگلیسی و صهیونیستی  اهواز و طرح‌واره بی اساس‌تان در « عربیت» و «رانده شدگی قوم عرب » برای  نحوی  تبیین در  این آدمکشی‌ها را   دیدم ؛ با این که شما ، خوداز  فرزندان  شهدای ترور هستید اما دروغ بزرگ شما خاطرات «صدام » را در نظرم زنده کرد؛  چون در مَثَل مناقشه نیست می‌خواستم بگویم در توییت‌تان چقدر شبیه صدام شده‌ای برادر!

آخر! آن عفلقی بعثی  هم به خوزستان می‌گفت عربستان ! و نقشه چاپ کرد که در آن نوشته بود الاحواز و خرمشهررا محمّره نامید و آبادان را عبادان!

آری برادر! و این چنین شد که ترک ها و لُرها و کردها و بلوچ و گیلک و تبری و ترکمن  ها زیر لوای اسلام همه جمع شدند و از غرب و شرق و شمال همه رفتند جنوب ! در حالی که شمالی ها را چه به جنوب و ترکمن ها را چه به عروبت! 

برادر صادقی! آن روزها پانزده سال بیشتر نداشتم؛ فقط راه مدرسه و خانه‌ای از دهکده‌ای در شمال را بلد بودم؛ اما خیلی زود و در دفاع از بروبچه های خوزستان؛ با خیابان های اهواز، خرمشهر و آبادان از راه مدرسه و دهکده ،   بیش تر و بهتر آشنا شدم؛  نهر بوفلفل و رود خروشان  اروند را برای درهم کوبیدن متجاوزان  بعثی و دست نشاندگان آمریکا و شوروی در کربلای ۴ ، روزی چند بار با دیگر جوانان شمال ایران  غواصی  کردیم و هیج نمی گفتیم که چرا از شمال آمدیم تا در جنوب طعمه کوسه ها شویم و....    

برادر صادقی! من شما را به عنوان یک ایرانی وطن خواه و دلسوز و البته قرباتی تروریسم بالذات دولتی ( آمریکا ) محترم می شمارم اما در کمال ادب و در احترام به همسایگی مان در دانشگاه تربیت مدرس عرض می‌کنم اگر از طفل شهید غیر ممیز اهواز خجلت پیشه نمی کنید از خون دهها هزار  شهید ترک و لُر و ترکمن و بلوچ و مازنی و گیلک و...بترسید که از اقصی نقاط ایران سراسیمه برای حفظ شرف عربِ ایرانی و تمامیت ایران خود را  به اهواز و  خرمشهر و... رساندند و نقشه جعلی  عربستانِ ادعایی صدام را سوزاندند و عربستان شد همان خوزستان تاریخی ما ! و برادر ! هرچه هم در وصیت نامه آن دهها هزار شهید به خون آرمیده ی در نخلستان ها  ی جنوب و اروند خروشان بکاوی ، هیج ردّی از عروبت و عجمیت و  تبیین نژادی و زبانی و فرقه ای و.... نمی یابی! 

من جای شما بودم حرمت علم و دانشگاه و ساحت حقیقت و حرّیّت را پاس می داشتم و در احترام و پوزش از استادان، مدیران و کارکنان وطن خواه و اسلامگرای دانشگاه تربیت مدرس سعی بلیغ می کردم  تا  شباهت نا خواسته بیان و قلمم با صدام و صاحبان شرکت های نظامی - رسانه ای تکثیر و اعزام جوخه‌های ترور از  انگلیس و  آمریکا و اروپا به خوزستان عزیز در  افکارعمومی ایران پاک شود.

در پایان یادآوری می‌کنم که موکلین نجیب شما در تهران از شما و دیگر نمایندگان تهران توقع دارند در باره بد عملی ها ، بی عملی ها و نقض عهد های خود و همسویان خویش  در باره ساماندهی امور اقتصادی و اجتماعی مردمان  صبور توضیح دهید ؛ 
به واقع نیک می دانید که نمی شود برای همیشه ناکارامدی های گفتمان های همسو با خود   را زیر هیجانات و موج سازی های رسانه ای پنهان کرد ؛ باید فارغ از بازی در فضای مجازی و اختراع جنگ های پست مدرنیستی و آشوبِ کلمات ، عینی و  علی الارض توضیح  دهید که چرا تفکر شما و همسویان تان و نیز روش  حکمرانی و کشورداری تان  قادر به  نگهداری ارزش پول ایرانیان و  اندازه معیشت و کسب و کار  مردمان  و نیز  حفظ سفره توده ایرانی‌ها  نیست !؟ 

چون بیان و نظر شما در توییت منتشره حاوی وهن قانون اساسی، تخریب اخلاق علمی و نیز نافی خون دهها هزار شهید دیگر اقوام نجیب ایرانی در سرزمین مقدس خوزستان آن هم در هفته دفاع مقدس و نیز در عطف  تعلق تان به دانشگاه تربیت مدرس بود تردید در نگارش  این وجیزه را روا ندانستم؛  ضمن این که از دیگر همکاران و مدیران این دانشگاه مولود انقلاب می خواهم نغمه سرایی ناخواسته شوم و ضدایرانی  شما را بر نتافته و محکوم کنند و صد البته این موجب نخواهد شد تا حُسن همجواری و سلوک برادرانه ی  شما  و بنده تخریب شود.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار