کد خبر: 928102
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
رییس دانشگاه یزد گفت: در حال حاضر نسبت تعداد دانشجویان به کل جمعیت ۱.۹ درصد است که در برنامه‌ریزی‌های ما تلاش بر این است که این رقم به سه درصد برسد.
جوان آنلاین: محمد صالح اولیاء در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که با حضور جمعی از مسئولین و سازمان‌های متولی امر پژوهش و فناوری برگزار شد، با بیان این‌که صرف ابراز ایده‌ها ناکافی است، اظهار کرد: ایجاد بستر و زمینه برای تدوین ایده‌ها به یک سند واحد استانی ضروری است و تبدیل ایده‌های خوب به یک سند واحد و پیشرو لازمه توسعه همه جانبه استان یزد است.

وی افزود: سند‌ها باید بتوانند مکانیزم‌هایی را تعبیه کنند تا بتوانند اثربخشی مثبت خود را اعمال کنند هر چند که این اثربخشی به صورت صدرصدی نباشد.

رییس دانشگاه یزد با اشاره به شاخص‌های مورد نظر در این سند گفت: ما برای تدوین این سند شاخص‌های متعددی را در نظر گرفتیم که مهمترین آن‌ها شاخص تعداد دانشجو به کل جمعیت است.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف دستگاه‌های متولی امر پژوهش و فناوری، علت مهم تشکیل کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و همچنین تدوین سند آمایش علم و فناوری استان است.

رییس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهاجر پذیری استان گفت: همان‌گونه که یزد استانی مهاجر پذیر است از سوی دیگر بسیاری از نخبگان علمی این استان نیز در حال مهاجرت به شهر‌های بزرگتر هستند.

اولیاء تصریح کرد: نگهداشتن نخبگان در استان علاوه بر اینکه نیاز به تأمین سیاست‌های خاص دارد به اندازه‌ای نیز چالش برانگیز است، اما می‌توان در زمینه‌های پژوهش و فناوری تا زمانی که در یزد هستند از نخبگان استفاده کرد.

رییس دانشگاه یزد در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا سه محور فعالیتی، شهرستانی و موضوعی لحاظ شده است و برای هر کدام از این سه محور نیز زیرمجموعه‌هایی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار