کد خبر: 928085
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با رئیس جمهور ترکیه بر همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
جوان آنلاین:‌ رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با رئیس جمهور ترکیه بر همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه عصر روز گذشته (دوشنبه) در نیویورک درباره مهم‌ترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، گفتگو و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی و رجب طیب اردوغان در این گفتگو تاکید کردند که هیچ مانعی برای گسترش و تعمیق همکاری‌های دو کشور وجود ندارد و تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه این همکاری‌ها در راستای منافع دو ملت، به کار می‌گیرند.

روحانی در این دیدار تسریع در روند اجرای توافقات گسترده دو کشور را ضروری خواند و اظهار داشت: ایران از حضور و مشارکت سرمایه گذاران و شرکت‌های ترکیه‌ای در روند پیشبرد پروژه‌های خود استقبال می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از ابراز همدردی و تسلیت دولت ترکیه به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حمله تروریستی اهواز، گفت: ما همیشه در روز‌های سخت در کنار هم بوده ایم و این حوادث به ما می‌گوید که در برابر موضوع تروریسم باید جدی‌تر تلاش کنیم.

روحانی همچنین همکاری‌های ایران و ترکیه و روسیه در موضوع سوریه را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: در زمینه سوریه کاملا آماده‌ایم در چارچوب روند سه جانبه با همکاری ترکیه، به حل مساله سوریه و به ویژه ادلب کمک کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز تاسف عمیق نسبت به شهادت جمعی از ایرانیان در حادثه تروریستی اهواز گفت: ما دیگر با پدیده تروریسم مواجه نیستیم بلکه با دولت‌های تروریستی رو به رو هستیم.

رجب طیب اردوغان خواهان تقویت همکاری‌های تهران – آنکارا شد و اظهار داشت: برای مقابله با تحریم ها، دست در دست و در کنار شما خواهیم بود.

وی همچنین بر تقویت روند همکاری‌های دو کشور در خصوص سوریه تاکید کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار