کد خبر: 928083
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در اهواز را قویا محکوم کرد.
جوان آنلاین:‌ شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه شب به وقت محلی نیویورک با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز در جنوب ایران را محکوم کرد. 

روز شنبه یک هسته تروریستی که به گفته مقامات اطلاعاتی ایران از طرف عربستان و آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شدند با حمله کور به رژه نظامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز در جریان بود 24 نفر از جمله یک کودک را کشته و بیش از 60 نفر دیگر را نیز مجروح کردند.

براساس این بیانیه، اعضای شورای امنیت به شدیدترین وجه حملات تروریستی شنیع و بزدلانه در جمهوری اسلامی ایران، در اهواز در تاریخ 31 شهریور، را محکوم کردند. این حمله تروریستی علیه یک رژه نظامی باعث کشتار 24 نفر از جمله کودکان و مجروحیت 60 نفر دیگر شد.
اعضای شورای امنیت عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و به دولت جمهوری اسلامی ایران را بیان داشته و آرزو کردند که مجروحین به سرعت بهبود کامل یابند.
اعضای شورای امنیت مجددا تاکید کردند که تروریسم در تمامی اشکال و مصادیق یکی از شدیدترین تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی است.
اعضای شورای امنیت ضرورت پاسخگویی مرتکبین و حامیان این اقدامات تروریستی نکوهیده و آوردن آنها به پیشگاه عدالت را خاطر نشان کردند و از همه دولت ها خواستند که براساس تعهدات شان تحت حقوق بین الملل و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت فعالانه با دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع مربوطه در این زمینه همکاری کنند.
اعضای شورای امنیت تاکید کردند هرگونه عمل تروریستی فارغ از انگیزه، مکان، زمان و شخص مرتکب، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنها مجددا تاکید کردند همه دولت ها براساس منشور ملل متحد و دیگر تعهدات ناشی از حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشر، حقوق بین الملل مهاجرت و حقوق بین الملل بشردوستانه، باید با تمام وجود با تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی ناشی از اعمال تروریستی مبارزه کنند.

پیش از این آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده بود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار