کد خبر: 928006
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
تلاش برای ایجاد 31 دانشگاه جامع ملی تربیت معلم
در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۱۰ استان کشور دارای مقطع تحصیلات تکمیلی است. مسئولان این دانشگاه تصمیم دارند مقطع تحصیلات تکمیلی را در دیگر استان‌ها نیز رونق بخشند.
یاسر جعفری
در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۱۰ استان کشور دارای مقطع تحصیلات تکمیلی است. مسئولان این دانشگاه تصمیم دارند مقطع تحصیلات تکمیلی را در دیگر استان‌ها نیز رونق بخشند.

در همین زمینه رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم قطب‌های مهم تربیت معلم را در استان اردبیل راه‌اندازی کنیم، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۱ دانشگاه جامع ملی تربیت معلم در مراکز استان‌ها خبر داد.
حسین خنیفر در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه استان اردبیل از لحاظ دسترسی به سایر استان‌ها و آب و هوا دارای شرایط مطلوبی است، گفت: تلاش می‌کنیم قطب‌های مهم تربیت معلم را در استان اردبیل راه‌اندازی کنیم.

معلم به هر قیمتی نمی‌خواهیم
وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه فرهنگیان در استان اردبیل در سرلوحه کار ما قرار دارد، تصریح کرد: معلمی که دوره‌های فنون تدریس، کارورزی، مشاوره و... را سپری نکند، نمی‌تواند معلم خوبی باشد که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه کار معلمی یک اتفاق نیست، بلکه یک توفیق است، تأکید کرد: ما به دنبال تربیت معلم قیمتی هستیم، نه اینکه به هر قیمتی معلم تربیت کنیم.
خنیفر با بیان اینکه در حال حاضر جلوی دوره‌های یک ماهه و دو ماهه گرفته شده و اجازه نمی‌دهیم معلمی با این دوره‌ها وارد کلاس درس شود، خاطر نشان کرد: با تمهیدات انجام شده این دوره‌ها به یک سال افزایش یافته است.

نگاه ویژه مقام معظم رهبری
وی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند دانشگاه فرهنگیان گفت: حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز نشان از اهمیت و توجه ایشان به این دانشگاه و ادای احترام به معلمان بود.
چندی قبل هم رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه برای دانشگاه فرهنگیان رتبه زیر ۶۵۰۰ نمی‌گیریم، گفته بود: با توجه به کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید در این دانشگاه سرمایه‌گذاری کنیم تا معلمانی در شأن تعلیم و تربیت نظام اسلامی داشته باشیم. امسال با وجود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اما حدود ۲۰ هزار نیرو به این نهاد وارد می‌شوند که از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی هستند. این در حالیست که این نهاد تلاش می‌کند تا با تقویت دانشگاه فرهنگیان، نیرو‌های خود را از این طریق جذب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر