کد خبر: 927994
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دو بسته معیشتی برای آحاد مردم و اقشار آسیب پذیر فراهم شده است.
جوان آ‌نلاین: محمدباقر نوبخت که در جلسه برنامه اشتغال گسترده سخن می‌گفت، افزود: این دو بسته معیشتی تدوین شده و آقای رئیس جمهور نیز قبل از سفر خود تأکید داشت که هر چه سریعتر به اجرا برسد.

وی ادامه داد: تا زمانی که مردم آثار مثبت برنامه‌هایی را که دولت برای شرایط بدبینانه تدوین کرده، ببینند این دو بسته معیشتی حمایتی برای آن‌ها اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اشتغال و تولید گفت: نوسان در بازار ارز و دسترسی به آن و تعدیل قیمت ارز برای واحد‌های تولیدی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند و سیاست‌های دولت در جهت فعال نگه داشتن این واحد‌های تولیدی است.

نوبخت ادامه داد: باید برای بدترین شرایط آماده باشیم و ما در سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ای برای این شرایط بدبینانه تدوین کردیم تا در شرایطی که دریافتی‌ها به حداقل برسد چطور باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

وی گفت: باید برای شرایط خوش بینانه هم امیدوار باشیم و برای این شرایط هم سازمان برنامه و بودجه برنامه‌هایی را در نظر دارد.

نوبخت افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود آثار سوء تحریم‌ها در زندگی مردم است و ما باید مشکلات معیشتی مردم را از آن‌ها دور کنیم یا به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به بسته حمایتی از تولید گفت: ما بسته حمایتی از پیمانکاران و همکاران خود را نیز در نظر داریم که این همکاران ما دو دسته هستند افرادی که با ما قرارداد دائمی دارند و افرادی که کار سازندگی می‌کنند و در کارگاه‌ها کار می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: پرداختی‌ها به طرح‌های عمرانی در سال جاری چندین برابر سال قبل است و امسال تا کنون ۲۵ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت کرده ایم که گاهی این رقم در سال‌های گذشته در کل سال بسیار کمتر از این رقم بود.

نوبخت با بیان اینکه در بحث اشتغال منابع مفیدی در اختیار داریم، گفت: باید از این منابع در جهت ایجاد سیاست‌های شغلی استفاده کنیم و امیدواریم با برگزاری این جلسات هماهنگی و برنامه ریزی استان‌ها آثار مطلوبی را برای مردم داشته باشیم.

‌رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه سال آینده با توجه به شرایط بین المللی و تحریم‌های احتمالی برای بدترین شرایط آماده خواهد شد، ضمن اینکه شرایط مطلوب را هم در نظر خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: بودجه سال ۱۳۹۸ را با توجه به شرایط پیش رو و تحریم‌های احتمالی برای شرایط سخت از لحاظ درآمد‌های نفتی و سایر درآمد‌ها تدوین می‌کنیم تا بتوانیم پاسخگوی هزینه‌ها به ویژه هزینه‌های اجتناب ناپذیر بوده و آن را مدیریت کنیم. در عین حال که شرایط مناسب و خوشبینانه را هم مد نظر داشته و در مورد آن برنامه ریزی می‌کنیم.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
واقعا جقدر ما با ریاست جمهوری روحانی به عقب رفتیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
بیچاره شدیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار