کد خبر: 927977
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای جهانی سیزدهم شد تا عقب گردی هفت پله ای نسبت به چهار سال قبل داشته باشد، دوره ای که ما با هدایت کواچ، ۲۰۱۴ توانستیم در رقابت‌های قهرمانی جهانی، عنوان ششمی را کسب کنیم.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – یادداشت - وحید صابری : پرونده تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای جهانی با کسب رده سیزدهمی بسته شد تا عقب گردی هفت پله ای نسبت به چهار سال قبل داشته باشد، دوره ای که ما با هدایت کواچ، ۲۰۱۴ توانستیم در رقابت‌های قهرمانی جهانی، عنوان ششمی را کسب کنیم.

کمتر از یک ماه پیش تیم ملی کشورمان که با ترکیب کامل خود توانسته بود در جاکارتا ، رقابتهای آسیایی خوب بدرخشد و بر سکوی قهرمان بایستد حالا در رقابتهای جهانی حرفی برای گفتن نداشت.

 آن زمان به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، تیم ملی نمی بایست با ترکیب اصلی خود پا به مسابقات می گذاشت تا با انرژی کامل در این رقابتهای جهانی حضور می یافت ، قطعا خستگی و بی انگیزگی و البته مربی نچندان حرفه ای ما ، مسبب حذف تیم ملی و سقوط از جایگاه ششمی به سیزدهمی است.

والیبالیست های کشورمان که در مرحله اول با تیم های پورتوریکو، بلغارستان، کوبا ، لهستان و فنلاند همگروه بودند شروعی طوفانی داشتند و فقط یک باخت برابر لهستان داشتند و با ۱۱ امتیاز در رده دوم گروه به مرحله بعد صعود کردند. در مرحله دوم، بلندقامتان کشورمان با بلغارستان، کانادا و امریکا همگروه شدند ، سه دیداری که برای ما هتریک شد و شاگردان کولاکوویچ برعکس مرحله اول ، نتیجه هر سه دیدار را واگذار کردند تا رویای ششمی محقق نشود.

در این بین هر چند کولاکوویچ در حد و اندازه یک مربی حرفه ای عمل نکرد اما نباید از برنامه ریزی بد فدراسیون هم به سادگی گذشت. برنامه ریزی که به خاطر مدال طلای آسیا ، تمام لژیونرها را در جاکارتا به خط کردند ، موضوعی که فارغ از کسب عنوان قهرمانی ، فقط خستگی مسابقات را برای ملی پوشان کشورمان به همراه داشت و ماحصل آن شد سقوط هفت پله ای در دنیا.

حالا باید منتظر ماند و دید که آقای ضیایی در قامت رئیس فدراسیون چه تدبیری برای متحول کردن والیبال دارد. والیبالی که در سراشیبی سقوط قرار دارد و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود بعدها در آسیا هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

هر چند این روزها احمد ضیایی با توجه به اینکه اسمش در لیست مدیران بازنشسته است خیلی دل و دماغ ندارد و در دسترس نیست ، اما باید با توجه به نیامدن کولاکوویچ هم همراه تیم به ایران ،کسی در فدراسیون جوابگوی نتایج رقابتهای جهانی باشد. چه کسی مسئولیت این نتایج ضعیف را بر عهده می گیرد.

به نظر می رسد با توجه به قانون منع بکار گیری بازنشسته ها در وزارت ورزش در آینده ای نزدیک باید منتظر خداحافظی آقای رئیس از فدراسیون والیبال باشیم تا این فدراسیون با تزریق خون تازه‌ بتواند  دستاوردی جز سقوط را در پیش بگیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار